Bona fide

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 29 juni 2009 20:45

Nä, detta är allt tre vanliga shettisar men två av dem ser just nu ut att komma från en annan planet när de har full utrustning mot flugfä ;-)

Optimist gör ett försök att leka hund tror jag... liggandes på rygg!  Han kände sig nog lite "löjlig" i rosa/lila mundering inför hans damer för han var riktigt snabb på att få av sig den hemska färgen :-/ hehe. En liten snobb kanske =) Funderar på om jag skulle kunna sy en bra huva själv men om sanningen skall fram så är ju inte jag symaskinens bästa vän, tycker heller inte att det är speciellt kul.... finns roligare saker att göra!

Här kommer iaf två bidrag från mina sötingar idag! Kolla in minstingens stil alltså, är han hund eller häst? (Nog för att syrrans hund är större än Optimist men ändå!!!)


Av Maria - 29 juni 2009 13:58

Ca 28grader i skuggan och luften står still, underbart?! -JA!!! Men man ska ligga på stranden inte sitta i en gammal maskin där rutorna inte ens går att öppna samt en fläkt som inte är ikopplad... Heller inte springa runt ute, hämta hästar, kolla vatten mm och inte heller stå i värmen och laga mat till alla lägerbarnen... och sen efter en riktigt "svettig" dag på jobbet så åka hem i en bil (som stått parkerad i solen hela dagen) där AC:n lagt av. Men trots allt så har jag haft en trevlig dag på jobbet, varför? Jo, för att jag trivs sååå bra =) Och visst är det skönare att gå o "svettas" i solskenet än att gå o frysa i minus grader o regn/rusk/mörker mm på vintern!

Har dessutom syndat lite idag, jag förtjänade det tyckte jkag efter en slitsam dag ;-) Jag köpte en stor snickers! Jag som ska försöka mig ner en stl till. A ja, jag fortsätter min diet en annan dag =) hehe...

Fick förresten båtplats igår till båten så snart ligger den i vatten och vi är ute och fiskar!

This Is the time of my life <3

Av Maria - 28 juni 2009 22:08

Idag fick Tingeling och Ronja sina flugtäcken samt huvor på sig medans lille Optimist fick ett rosa/lila flugpannband (stackar´n) *fniss*, det finns varken flugtäcke eller huva i såpass liten stl så Optimist kan ha det men han behöver heller inget täcke men jag tycker att en flughuva är MYCKET bättre än vanligt flugpannband. Hade dessutom glömt att införskaffa nya flugpannband till Optimist så han fick ta en av damernas istället sålänge, spelar väll iof ingen större roll men han är ändå finare i blått och grönt...

Ronja har ett öga som återigen är helt igensvullet så jag har sköljt det mycket noga innan huvan åkte på. Igår var hon helt bra i ögat och idag kunde hon knappt öppna det ena alls, det blir bara en liten liten glugg liksom. Det var precis likadant förra året med =( *stackare*.

Täckena slängde jag på för det var så jätte mycket knott och "skit" i luften så pållarna var uppenbarligen besvärade av dem, jobbig tid med alla flugfä! Switchar alla tre regelbundet och jag tycker medlet funkar jätte bra men ibland kan täckena behöva komma på ändå...

Har köpt en liten tömkörningsgjord förresten som jag hoppas ska passa på Optimist (den har inte kommit än så jag har inte provat) för isf kör jag igång med hans utbildning snart också =) Jag hoppas att han växer några cm mer än beräknat för då skulle han och Tingeling (bästa kompisarna) bli ett kanon bra par att parköra då dessa två funkar extremt bra ihop <3

Av Maria - 28 juni 2009 14:00

Jag hade verkligen en superkul kväll ute igår! Nästan hela min familj var där (inte syster L men däremot hennes "gubbe") + massa gamla goda vänner. Puben stängde runt 2 tiden och då var det att gå vidare för att bada (kan tillägga att det var mitt årets första dopp) *brr* kallt som rackarn var det då vi inte kom i förrän runt 3 tiden... Det skulle vara näck som gällde men feg som man är så lät jag både bh och trosor sitta kvar! Men det gick precis lika bra ändå =) Sedan var det vidare hem till mamsen, backen upp var riktigt lååång och seg men vädret var underbart och det var ju redan ljust igen och jag hade ju dessutom trevligt sällskap. Vad vore en kväll ute utan att komma hem o slänga i sig massa mat? Så hemma hos mamma runt 4 så var det dags att fixa lite käk med men som tur var hade mamma sparat massa rester från när vi grillade innan vi gick ner *mums*. Sen var det raka vägen i säng (soffan) som gällde och jag somnade gott efter en rolig kväll!

Fick dessutom fixat håret igår innan vi gick ut, TACK syster C!!! Jag blev jätte nöjd, det blev PERFEKT!!! Känner mig riktigt "fräsh" igen =)

Dock kan man ju tillägga att det har varit lite slitsamt idag, trött lite smått gnagande huvudvärk och i denna super heta värmebölja...

Återkommer senare ikväll...

Av Maria - 27 juni 2009 17:12

Gud vad roligt det är med latin, glömde jag säga...

Av Maria - 27 juni 2009 17:10

Nu åker jag till västra sidan av Ö:a för ikväll är det utgång så jag säger bara - Nunc est bibendum =) hehe

Trevlig lördagskväll på er alla!!!!

Av Maria - 27 juni 2009 14:30

Har visserligen ej fått mejl svar men då annonsen nyss försvann så räknar jag med att hunden också är borta... Tycker dock att det väldigt dåligt(!) av folk som annonserar att inte ens bry sig om att svara! Att man inte hinner ta bort en annons på studs förstår jag men är det så svårt att svara när någon mejlat sitt intresse och bara enkelt tala om att hunden är såld etc?!

Snart dyker hunden med stort D upp och gör att vår väntan kommer varit värd sin tid ;-)

Dessutom gäller det att "kunna läsa lite mellan raderna" när man läser annonser, vare sig det gäller hundar eller andra djur (framförallt hästar). Läste t.ex en annons om en FULLT FRISK ponny, ej fång el eksem... fast sen tillkom det senare i annonsen att ponnyn haft fång tidigare MEN DÅ ÄR DET JU EN FÅNGPONNY! Eller den om ett fux sto vars fader var skäck så denne ponnyn lämpade sis extra bra till skäck avel. Men hallå, ponnyn ifråga var ju fux.... Då hjälper det väll inte att dens pappa är skäck för eftersom ponnystoet inte är skäck så gick ju heller inte skäckanlaget vidare. Eller RENRASIGA shetlandsponnysar med pass hos ASRP för att det längre bak i stammen fanns nån "oaäkting" MEN då är den ju inte en renrasig shetland utan en korsningsponny... annars ska den ju ha passa hos shetland istället.... Eller hingstar som är MYCKET bra till avel, dock utan stam.... Finns alla de sorter på konstiga/roliga/dåliga/ljugande/bra annonser, ibland vet man bara inte om man ska skratta eller gråta??!!!

Så TIPS till alla annonsläsare där ute, LÄS NOGA!!!!

Av Maria - 27 juni 2009 13:22

Här ligger våra katter på fönsterbrädan o kramas =)

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards