Bona fide

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 29 oktober 2011 20:15

Återigen har man legat sjuk :-/ Förkylning igen, fast denna gången värre än första. Igår kväll hade jag den värsta huvudvärken jag någonsin haft (kan tillägga att jag "lider av migrän" så jag är ganska van vid smärtsam huvudvärk!), det dunkade så mycket att det gick ner i ansiktet och att jag dessutom har hosta gjorde inte saken bättre för vid varje hostning jag gjorde så fullkomligt sprutade tårarna på mig, vare sig jag ville eller inte... TUR att jag kände mig bättre imorse! Så ynkig man kan bli. Och till råga på allt så har jag ett svullet ögonlock?! Ont gör det med...


Men idag känner jag mig faktiskt lite bättre, kan till o med svälja mitt saliv utan att det känns som ett rivgärn i halsen. Imorgon står det kalas * 2 på schemat, Ellen ska på kalas inte så långt hemifrån så moster Tina kommer och kör henne för samma tid ska Ronja på kalas fast på McDonalds, lite snurrigt blev det. Vill ju inte att någon av dom ska missa "sitt kalas" men jag insåg ju att jag inte hinner emellan själv. 


Ronja var på hörselkontroll i veckan och efter ett sjukhusbesök så fikar vi och sedan får man alltid en liten leksak, en liten sak blev det närmare bestämt en dvärghamster... Ronja är jätte lycklig och den lilla hamstern (som jag tror hon döpte till Blink blink) är en riktigt söt liten rackare, rätt så tam ändå för att vara "relativt ohanterad". Det slutade iof inte där för Ellen ville ju såklart oxå ha en hamster (Blom) så nu har vi två...


Fast djur är fantastiska varelser så det är bara mysigt att vara omgiven av alla de sorter <3

...det kommer nog säkert fler med tiden! ;-)


Nu har min sambo varit borta i 5veckor och 1dygn, börjar kännas jobbigt för barnen (framförallt minstingen). Varje morgon när Ronja vaknar så frågar hon om pappa är hemma och varje morgon blir hon lika besviken när jag säger att han inte är hemma än men kommer "snart" hem igen... =(






Av Maria - 23 oktober 2011 17:01




 

Min känsla just nu...





Av Maria - 23 oktober 2011 14:54

Vaknade tidigt imorse av en mycket retsam hosta som liksom rev upp i halsen vid varje hostning =( Ingen hostmedicin har jag hemma heller. Lyckades efter några timmar somna om en stund och mina så snälla döttrar vaknade och satte sig vid TV:n med varsin banan en timma så jag faktiskt fick hyffsad sovmorgon. Väldigt skönt! Har vart ute på en promenad nu med Maddox i kopplet, Ellen på styltor (bitvis) och Ronja på cykel, skönt med lite frisk luft men det tog änna kraften av mig totalt så nu blir det en vilostund på soffan så jag återfår lite energi igen. 



DREAM as if you´ll live forever.


LIVE as if you only have today.




Av Maria - 22 oktober 2011 19:15

Har nu K-j vart i Kina och som det ser ut nu blir det några veckor till. Helgens kvällar kan lätt bli väldigt långa och ensamma som nu när barnen somnat. Här sitter jag. Men för och nackdelar har ju alla jobb...


Imorgon ska jag ta sovmorgon, första på länge! Ellen skulle egentligen vart på kalas imorgon men då födelsedagsbarnet hade fått feber så blev kalaset förflyttat till nästa helg. Hoppas bara att barnen oxå gärna ligger kvar i sängen en stund imorn bitti... Jag har iaf ingen väckarklocka som ringer, skööönt!



"Barn är som tvättsvampar.

Dom suger åt sig all ens kraft,

men när man kramar dom

får man det tillbaka."

  



Av Maria - 22 oktober 2011 11:15

Efter en rörig morgon så kom vi oss iväg till ridskolan. Ellen rider lektion varje lördag. Idag hade hon Fabian, enligt mig en av de charmigaste ponnysarna som finns! Han är otroligt smart och rolig!  Han har en speciell plats i mitt hjärta...


Släppte ut pållarna vid 8 tiden imorse, de verkade trivas bra inne för ingen av dom hade speciellt bråttom ut. Inte heller hade de ätit upp sin fodergiva så jag är nöjd! (mycket nöjd).

  

Mina små godingar  


Har inte riktigt planerat dagen för jag är fortfarande förkyld och känner mest för att hålla mig lugn. Har dessutom en hel del sängkläder att tvätta då lillskruttan hann med att kissa ner sig i sängen innan hon vakna. Kan tillägga att jag bytade sängkläder igår kväll innan läggdags, typiskt. Men, sånt händer! Golven skulle behöva både dammsugas och skuras men det känner inte min kropp för riktigt ännu, blir sådär äckligt varm o flåsig av förkylningen =( Bortsett från det och tröttheten så mår jag faktiskt bättre. 



Av Maria - 21 oktober 2011 18:35

Kan det lätt bli när man inte vet vilket ben man ska stå på! Jag är en rörig människa trots att jag har bra ordning på allt omkring mig. Röran sitter i mitt huvud, att jag aldrig kan bestämma mig. Trodde att det med åren och erfarenhet gjorde det lättare men jag tycker det är rätt jobbigt att fatta beslut ibland. Velar därför lite fram och tillbaka och undviker istället helt det hela... tills det kommer ikapp mig igen. Suckar djupt på mig själv :-/

Nog pratat om den röriga jag


Idag fick kusarna bli installade för natten, har vart kallt och ruggigt i ett dygn och nu började de dessutom regna så jag valde att plocka in dom. Skönt för dom att få komma in och torka upp och kunna ligga ned och vila på en mjuk och torr spån/torv bädd. De har fått lite halm i boxarna för deras högiva är ju så liten som möjligt. Svårt att fodra dessa små ibland, kan inte öka givan men heller inte låta dom stå utan mat för länge... kompletterar därför med lite halm som sysselsättning och tuggandet för magens skull utan att "göda upp" dom. Har dessutom ett par balar kvar av förra årets hö som jag ger nu i början, det är fortfarande fint men det har väll lite lägre innehåll.


Nu ska jag fortsätta min påbörjade myskväll med dom bästa 

  Ellen & Ronja  




Trevlig helg!  

Av Maria - 21 oktober 2011 09:15

Börjar bli dax att köpa nya däck inför vintern, sommardäck är ju ingen höjdare när snön kommer!


   Blä för tråkiga utgifter!!!

Av Maria - 20 oktober 2011 20:56

...Iaf minst två år tillbaka ;-)



Ronja, Ella och Nisse (vilken liten tanig plutt Nisse var jämfört mot nu) 



Nisse på bushumör i hagen    



Tömkörning / Ella pella...    

Världens goaste barn Ellen och Ronja 


   

Vackra Ella igen



   

Inte bara denna hösten det regnar för det gjorde det tydligen ordentligt för två år sen med...

 

Nisse får vänja sig vid träns och bett.



 


Skoj att kika tillbaka lite ibland ;-)

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards