Bona fide

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria - 18 juni 2011 19:58

Går det med mitt bloggande! Inatt kommer min älskling hem <3 Jag hoppas att få med han på en vända till Ikea imorgon (får väll se hur det kommer gå?!). Mitt vardagsrumsbord har gått sönder så jag vill köpa nytt NU. Idag har jag klippt gräset, tack gode gud för den som "uppfann" åkgräsklippare! Har även stallet som skall skuras ur inför hösten, kanske hinner påbörja lite imorgon om jag har tur. Lastbil och personbilstvätt står på morgondagens schema oxå, prio 1 är lastbilen eftersom jag körde muddermassor 2 dagar i denna veckan, den ser ut som F-N rent ut sagt, har till o med skvätt ner delar av hytten med denn illaluktande sörja =( Blää! Den behöver även en ordentlig storstäd invändigt då en hel del lera fastnar i skorna och på så sätt dras med in i hytten. Har fått röjt en hel del här hemma idag både på in o utsidan, skönt att komma ikapp efter vardagarna. Hinner liksom inte så mkt nu för tiden... Ska efter midsommar åka och provrida en pålla ev. Vet inte så mkt om "den" än, har fått en förfrågan från en vän via hennes vän liksom... rörigt ;-) Känner mig lite obestämd över väldigt mycket just nu :-/ jag tar en dag i taget och försöker analysera sönder allt! Kanske bara lättast att flyta med och se vart jag landar istället för att planera allt in i minsta detalj? Ja, så här rörig blir jag emellanåt ;-) Fast jag är van... hehe. Det handlar oftast bara om egentligen små ting, saker många inte ens skulle fundera över tror jag. 

Men jag vill ha bra koll, jag vill vara förberedd, jag vill kunna, jag vill att allt ska bli bra/rätt =) 


Tror att jag löst midsommardagen med barnvakt vilket betyder att jag o älsklingen kan gå ut TILLSAMMANS för första gången på lååång tid, härligt! Det är cruisingen i Lysekil som lockar, var där första gången förra året och jag hade superkul! Fast om vädret blir som de sägs nu, regn o blåst så skippar jag det nog, känns inte lika lockande att åka på cruising i regnet liksom =( 


Vi har tingat en kattunge (Ellen har), en söt liten hona, svart med vita tecken. Ellen var jätte bestämd att hon skulle ha en vit honkatt (efter mycket om o men så godkändes att den var "ljus" i färgen) men när vi åkte och titta på en kull så valde hon en svart (visserligen med vita tassar o vitt bröst)! Lite förvånad blev jag men det är "hennes" katt så hon får välja själv såklart. Senare hoppas vi såklart på små söta missebebisar här hemma <3 Gulligt gulligt!


Varför väljer en del att leva i det förflutna? Se framåt o släpp det gamla för f-n, väx upp! Inser ytterligare en gång att man slutas aldrig förvånas över "vuxna" människors beteende?! 


Todiluuuu...





Av Maria - 6 juni 2011 20:14

Efter en lååång vilan ska jag göra ett nytt försök att komma igång med mitt bloggande. Sambon min är i Kina i ca 2 veckor till (han åkte för ca 3 veckor sedan). Denna resan har jag längtat litet extra för jag har nämnligen också börjat jobba igen. Det blir långa tuffa dagar när man alltid är själv, alldeles för mycket att göra efter jobbet dessutom. Sitter numera bakom ratten på en lastbil (äntligen!) och dessutom en scania ;-) . Mycket grus/sten/sand blir det... Detta med att köra grusbil är nytt för mig och jag har mycket att lära men hittills har det gått jätte bra =) (körde tidigare styckegods). 


Lillskruttan R fick en höftledsinflammation i förra veckan, stackarn hade jätte ont och vi slutade på akuten där jag fick ordination på att hon ska vila/hållas stilla... Inga problem att vara stilla medans hon hade ont men hon skulle hållas lugn ett par dagar efter att hon var "frisk" och det är inte lätt! Så vad passade bättre än att hon fick åka med mamma i lastbilen? Frukostrasten blev en picknick uppe på planen där de förbereder för vindkraftverk, långt upp i berget.


   Mor o dotter frukost på jobbet =)


Alla mina planer får ändras om litet eftersom jag fick detta extrajobbet nu på kort varsel. Min tid att fixa det jag tänkt hemma finns inte längre... Lösdriften hinner nog inte bli klar till hösten? Kommer nog ta bort mellanväggen mellan de två stora boxarna och låta mina små gå in och ut som de vill där istället (det blir då en jättebox (fölningsbox för storhäst) och en B-ponny box, istället för som nu två D-ponny/liten häst boxar och en B-ponnybox). Har ju ändå möjlighet att stalla in dom då om jag anser det behövs (typ vid extremt väder/skador/mm).  Halva huset är kvar att måla, vi har iaf hyrt ställning till det för att underlätta målningen. Vi har en massa sprängsten som skall flyttas och läggas ut uppe bakom stallet då gubbens blivande verkstadsplatta äntligen är påbörjad och sedan tänkte jag ju börja köra hem makadam mm. Hade ju dessutom tänkt att måla insidan stallet men det får bli antingen i höst eller nästa sommar för jag inser att tiden kommer nog inte räcka. 


Vi hann medans gubben var hemma sist åka till Liseberg med barnen en heldag, hade en störtskön dag, bra väder, inga köer, allt var "perfekt" =) Jag och barnen har även fått åkt och köpt en studsmatta (med nät) och en "pool", gissa om båda används flitigt! Det var välinvesterade pengar! Tror inte jag har så mycket mer att uppdatera om... Hejsan hoppsan!





Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards