Bona fide

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria - 31 augusti 2012 18:49

Idag var Nelly och Emelie här igen och red Atlet och Alcazar, dom gjorde sällskap med grannen Carro och hennes kompis på två av Carros ponnysar så det blev ett gulligt ponnygäng med en stor ponny och tre shettisar :-)

Sedan fick även Ella och Nisse gå en promenad med Ellen och tjejerna i skogen.

Själv har jag fått klippt gräset och börjat tömma barnens "pool" för rengöring inför hösten, känns inte som det blir nåt mer badväder :-/ lite trist men jag gillar ändå hösten fast enda nackdelen är att det då går mot vintern och det gillar jag icke!

Fast jag ser fram emot att rida inomhus ;-) Calle balle bus ska nämligen bli installad på ridskolan som privathäst, skönt! Och jag ska äntligen komma igång "på allvar" med min ridning igen vilket blir betydligt lättare när man har tillgång till ridhus :-) + att jag trivs så bra där så där spenderar jag gärna lite tid ;-)



Av Maria - 29 augusti 2012 22:17

Idag var Ellen och Ronja ute och red på Atlet och Alcazar. Ronja behöver ledare men Ellen rider själv och börjar även få upp huvudet på matvraket som dyker ner i dikeskanten ibland.


Förövrigt så har jag en 5-åring inne i trots. Det är minst sagt tålamodsprövande emellanåt! Men lika fort slår det över åt andra hållet och hon är lika snäll och lugn som en ängel, det vänder fort! Hon har vart hemma med mig igår och idag men imorgon ska hon få busa av sig med sina kompisar på dagis :-)





Av Maria - 29 augusti 2012 14:47

Nu var mitt lilla skolbarn äntligen hemma igen <3

Av Maria - 29 augusti 2012 08:40

Igår kom Nelly och Emelie och red Atlet och Alcazar. Först skritta dom fram på grusvägen och sedan körde dom ett litet pass i paddocken för att sedan skritta av dom ute i skogen. Skönt för grabbarna att få jobba lite även i galopp för Ellen har ju inte börjat galoppera ännu, vi skyndar långsamt! Jätte bra både för mig och ponnyhästarna att det finns ridsugna tjejer :-) idag ska Ellen rida efter skolan och imorgon tänkte jag hinna köra dom ett pass eller longera.

Av Maria - 28 augusti 2012 08:53

Tog tydligen med mig jobbet hem igår för inatt har jag drömt om dessa vatten och avloppsrör, 110rör, kopplingar, tätningar, grenrör... Ord som i början fick mig att fatta noll! Bara alla dessa muffar i olika storlekar och utförande, släta, räfflade, mm. Men jag är en god bit på väg :-) Har lärt mig oerhört mycket på arbetsplatsen jag är på nu, kul! Jag försöker att suga in all info men det är så mycket så en del passerar nog utan att jag plockat upp den. Jag studerar noga när dom gör nåt för att försöka se och förstå hur allt fungerar.

Av Maria - 26 augusti 2012 18:00

Idag fick vi besök av Nelly som ville komma och rida. Ellen och Nelly tog varsin av grabbarna grus fast de bytte sedan med varandra då Ellen inte riktigt fick fram sin ponny vilket Nelly fixade galant. Flera timmar spenderade vi med ponnyhästarna och dom blev ordentligt ompysslade. Vi lånade grannens paddock och där körde flickorna nån racingtävling i trav, det gick undan ;-) Efter ridningen fick grabbarna bli extra fina i massor av flätor överallt. Även Ella och Nisse plockades in för att bli ompysslade och även där blev det fina flätor. Så idag har vart en härlig dag utomhus med djur och barn! Och vädret höll sig fint oxå, ibland har man tur! :-)

Lägger in en bildbomb från idag :-)

Av Maria - 25 augusti 2012 19:47

Idag började vi dagen på ridskolan då Ellen red lektion, hon hade Pajas, en jätte trevlig ponny tycker jag och Ellen. Efter att först studerat min gräsmatta och sedan väderprognosen för en vecka framöver så insåg jag att det var lika bra att försöka klippa idag trots att det var lite (för) blött egentligen för nu hade det växt jätte mycket på bara en vecka! Sagt och gjort, fick klippt och denna gången körde jag inte fast (som sist gång då Pillan fick rycka ut och dra upp mig ur diket med vår fyrhjuling) men däremot bensinstopp! Suck! Åka o tanka och sedan klippa klart... Fortsatte sedan mitt projekt att rensa längs muren men det var så tråkigt så jag bestämde mig att tvätta ponny nr 2 istället, mycket trevligare!! Grabbarna stod inne några timmar under dagen då dom fått alldeles för stora magar sedan jag bytade hage :-( Dom som hållt sig så fina hela sommaren... Nu blir det betesreducerare samt boxvila några timmar och mer motion såklart. Hade även tillsyn av sommargästerna Calle och Sara. Båda mådde bra och Calle hade kli i pannan så min blåa tröja var mer vit än blå efter våran "kelstund" i hagen ;-)

Mina prinsessor sitter just nu och äter kvällsmat, ikväll var beställningen risgrynsgröt, hoppas det blir lite över till mig med sen :-)

Av Maria - 25 augusti 2012 19:09

Idag var det Atlets tur att få bli extra ompysslad med en duschning, mycket uppskattat även här, dock tröttna han aningen när jag fixa manen då det tar lång tid när han har så mycket. Så nu har två av tre fått sin tvättning inför installningen framöver. Kommer dock låta dom gå ute ett tag till, så länge som möjligt rättare sagt.

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards