Bona fide

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 30 november 2009 18:46

Min "stora" tjej E berättade för mig i bilen att hon var våt på byxan, på benet men bara på det vänstra benet för där var byxorna utanpå stöveln och på det högra benet var byxan i stöveln! Hon har lärt sig höger resp. vänster!!! Duktig tjej, gissa om mamma blev stolt =) Det är faktsikt hennes pappas förtjänst för han har vart trägen med att tala om höger fot i... vänster hand i mm. Inte illa tycker jag att kunna höger och vänster innan man ens är 4år?! Jag kunde det inte så tidigt. Idag har vi varit och handlat lite glödlampor, plastbackar mm jag och tjejerna och sedan åkte vi en vända till P i stallet och hälsade på henne och kusen. Han tyckte att barnen, dessa små männiksor var några konstiga prickar och han visste inte riktigt hur han skulle bete sig gentemot dem... han var nästan lite skrajsen tror jag?!

 

K jobbar (som vanligt *suck*) dock är jag glad för hans skull att han har o göra såklart! Hämtat lite halm idag, skall hämta resten imorgon och idag har K även köpt med lite torv att blanda ut spånet med... Tänkte hinna få på dubbdäcken på hästtransporten innan helgen oxå för nu i helgen skall vi köra häst och på onsdag säger de att snön skall falla här?! Vi får väll se hur det blir med snön men det är ju ändå hög tid att få på dubbdäcken. Spolade av transporten igår så nu är den glänsande vit o fin igen =)

 

 

Av Maria - 29 november 2009 17:46

Idag har jag hämtat ett lass hö med hästtransporten och det är "tur" att man har boggie för ett tungt lass blev det ca 900kg skulle jag tippa på! Sedan skulle R lägga i hålor i vägen så jag tog med flickorna ut så hans son F kunde leka med E och R medans karlarna grejade =) Vi var ute några timmar, det var kallt men skönt att vara ute i friska luften. K har (som vanligt) ägnat dagen åt att jobba och jobbar fortfarande... skulle jobba till iaf 20.00 eller senare. I fredags hämtade mamma ut biljetterna till scandinavium, längtar redan =) Till helgen är det CR hoppning igen dock har jag inte fått tränat med Calle en endaste gång nu så vi får se hur det går.

 

Har kollat lite på ny mobil dock är det en hel djungel av telefoner där ute så vad skall man välja? Kamera är viktigt då jag fotar mycket med mobilen (den har jag ju alltid emd mig), lyssna på musik och använda internet är "ganska" viktigt (är bortskämd med det från innan så dessa funktioner vill jag ha kvar)... men annars är det ju bara att kunna ringa/skicka sms, mms som gäller... Sedan är jag väldigt förtjust i Nokia, har haft minst strul med dessa telefoner + att jag har alla tillbehör sen innan som passar just Nokia (bil laddare, headset mm)

 

Tips någon (även på andra telefoner än just Nokia)?! Vill dessutom inte lägga en hel förmögenhet... finns så mycket roliagre saker att lägga pengarna på än på en telefon!

 


Av Maria - 27 november 2009 20:37


 

När en dumbom gör något han
skäms för, påstår han alltid
att det är hans plikt.

Av Maria - 27 november 2009 15:18

Och ett steg tillbaka. Idag lyckades jag inte hitta den jätte fina formen på L som jag efter mycket om och men hittade förra fredagen =( Lite besviken men å andra sidan måste man få bakslag emellanåt för annars känns det ju inte bra när det går bättre?! Ridning, ibland känner man sig värdelös, ibland som "vem som helst" och få ggr som förra fredagen så känner man sig bara helt underbart nöjd =) Jag kämpade iaf och det är det viktigaste! Nu är jag och barnen hemmaefter jobb/dagis, känns skönt med fredagskväll framför sig. Ikväll ska K till kungälv och svira lite så jag har inhandlat lite extra gott till mig och barnen, vi skall ha en lååång myskväll framför TV:n ihop <3

 

I helgen skall vi hämta en vända hö samt slänga på dubbdäcken på hästtransporten och jag tänkte även få hämtat lite halm samt spån... Städ mm kommer såklart att läggas tid på men i övrigt ska jag göra "så lite som möjligt" och bara njuta av att vara ledig och att få vara hemma med barnen <3

 

 

Av Maria - 26 november 2009 13:53

Rörig dag idag men har äntligen lyckats få boka en tid till barnläkaren för R som har problem igen med sina utslag =( Är dock en månad kvar men jag har iaf fått en tid! Själv har dagen gått bättre än förväntat, låg hela dagen igår med magont men idag var det bättre redan =) Jobbigt när man inte mår bra! Igår var det repotage i tidningen från helgens kurs på ridskolan extra kul då jag själv var med och till råga på allt på 2(!) bilder... hehe. Sedan tycker jag att det är extra kul när ridskolehästar/ponnysar får visa upp sig i tidningarna då det annars oftast rör sig om privatägda pållar (de är ju ute i svängen mer så det är inte speciellt konstigt iof). Snart är det dags för hoppning igen, det är CR den 6:e och sedan är nästa CR i hopp den 20:e och jag tänkte ställa upp i båda. Idag har jag fått inhalndlat ett par nya gummistövlar vilket är ett måste när man håller på med hästar speciellt denna årstiden och mina gick sönder för minst 1-2månader sedan... har blivit många strumpbyten på jobbet tack vare att jag "glömt" att köpa stövlar! Men nu är jag redo för regn igen (vilket är passande då hela dagen idag har regnat bort i stort sett).

 

Gårdagen var som sagt lite jobbig då jag inte mådde riktigt bra men som tur är så har man familj som ställer upp, tack C som var här hos mig och P som mockade och släppte in tre pälsbollar och kom med fika/godis =)

 

Morgondagen tillbringas på jobbet och jag hoppas att jag skall hinna rida iaf en pålle imorgon!

Av Maria - 24 november 2009 16:12

Här kommer några bilder från kursen jag var på i helgen. Dock rider jag såklart normalt sett INTE ponny *ler*. Det var mest för att ponnyn M behövde denna sortens träning och viktmässigt är allt ok dock ej längdmässigt (alla moment utfördes dessutom enbart i skritt!). Jag ser oerhört uttråkad ut

vilket jag absolut inte var däremot väldigt koncentrerad! ;-)

      

Av Maria - 24 november 2009 15:38

Här kommer lite hästar som jag ägt tidigare i mitt liv =)

 

 

Nicole de´Riez "Nikki" min första egna häst, vbl sto. 




Allez Charlie fullblodsvallack, han hade jag på livstidsfoder =) 




  

Diksija "Dixie", hbl sto (import Lettland)

 

 

  

Vipros King "Vippen" fbl vallack. (Syster P i sadeln)

Av Maria - 23 november 2009 08:55

Ponnysarna ute, stallet mockat, alla fodringar förberedda, jag nyduschad och sitter och avnjuter en kopp nybryggt kaffe innan färden går mot Näl, skall till läkaren kl 11.15

 

Känner mig helnöjd efter gårdagen och jag hoppas på fler liknande kurser i framtiden =)

 

Hörs ikväll...

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards