Bona fide

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

1år senare...

Av Maria - 19 februari 2015 21:46

För ungefär nästan exakt 1år sen så köpte jag Aramis, han var då en tunn och omusklad stor häst. Givetvis var han redan då världens finaste men allt eftersom han la på sig muskler och hull så blev han givetvis finare. Snäll häst som verkligen vill göra rätt för sig. Det har varit ett oerhört lärorikt år och jag har utvecklats massor med honom.


 

Vi har inte kommit så långt i hoppningen som jag hade hoppats på men vi jobbar på det och det går åt rätt håll. När jag köpte honom hade han aldrig ens gått över en cavallettibom så jag hade väll lite mer att jobba på med bommar än vad jag trodde... men det går framåt! Jag stressar inte, jag njuter av tiden och våra små framsteg som kommer titt som tätt.


   

I dressyren har vi startat en lokal LB:1. Han skötte sig exemplariskt vid lastning, framridning mm, men väl inne på banan så var dressyrstaketet väldigt läskigt. Vi red igenom hela programmet men eftersom jag inte kunde få honom ut mot staketet så blev procenten nåt på 54% bara, men nöjd ändå. "Fin häst som för dagen var spänd" var en av kommentarerna och det kan jag ju bara hålla med om.

Vi startade även klubbmästerskapet (juldressyr) och då knep vi faktiskt 2:a platsen! Och 1:a platsen knep min lillasyster på samma häst =) Duktig Aramis som visade vad han kan!

     

  

I somras åkte vi på sommarbete till ett annat stall och njöt av långa uteritter i trevligt sällskap. Där "lyckades" han oxå få sin första (och enda) skada men som tur var så gick allt bra. Han hade kliat sig mot nån pinne eller sprungit in i nån pinne el liknande och stuckit hål i bakbenet och det såg inte riktigt bra ut men jag lastade han (själv för första gången) så veterinären fick göra en bedömning och vi hade tur för hade såret suttit 2cm högre upp så hade det vart i leden men nu klarade det sig. Och det läkte fint och utan några problem.


Förra veckan provades kandar på honom, han köpte det helt och gick väldigt bra. Vi har även haft med honom på löshoppning vid flera tillfällen. Vi har vart med på hoppträningar och vi rider regelbundet lektion.

 

Vi har redan bokat in flera dressyrtävlingar nu i vår så vi kan komma ut och få lite rutin på tävlingsbanan. Första blir Lysekils lokala den 21mars (så nu måste jag lära mig det nya programmet).  Det ska bli jättekul!





 
 
Pillan

Pillan

20 februari 2015 17:58

Jaa så fin han är. & ni är jätteduktiga <3 Tänk alla framsteg på "bara" 1 år. Urtjusigt team!!

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Maria

20 februari 2015 21:29

Ja, jag är så nöjd 💜 Han är bäst 😊 Fast ni är lika fina 😍

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 april 2015 21:48

Idag var det dags att tävla igen. Det gick katastrofdåligt första starten. Han totalt stängde av när vi kom in på banan. Spänd, stark... Fatta fel galopp. Inte någonting som gick rätt. Resultatet blev 49% och en väääldigt besviken matte 😐 ...

Av Maria - 23 mars 2015 06:04

I lördags åkte jag och min syster Pernilla till Lysekil o gjorde vår tävlingsdebut på bortaplan. Det var min andra lokala start. Aramis skötte sig exemplariskt på alla vis! Lite spänd i ridningen men det hade jag räknat med eftersom vi var på nytt st...

Av Maria - 15 mars 2015 15:58

Idag startade jag och Aramis årets första dressyr. Clear round på hemmaklubben. Även om procenten blev nåt lägre än sist så är jag nöjd. Han var stark på framridningen men  det blev bättre väl inne  på banan. Några missar men vi behöver mer rutin på ...

Av Maria - 4 mars 2015 23:52

       

Av Maria - 28 februari 2015 22:22


    Aramis ❤        

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards