Bona fide

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 29 december 2009 09:43

Idag hade R tid till barnläkaren kl 8.20 så det blev ingen sovmorgon trots att vi är lediga idag... Han tyckte inte att man kunde benämna det som "atopiskt eksem" då det är "för mycket och för utspritt" så han har skickat en remiss till barnkliniken för att där kunna göra hudtester istället, hoppas bara att det inteär alltför lång väntetid för det är lite kämpigt för henne emallnåt med klådan som hör till eksemet. Skall idag hämta ut ytterligare en ännu starkare kortison att prova, hoppas den ger nåt resultat! Pållarna är ute och morgonfodrade (gjorde min snälle gubbe    innan han stack till jobbet kl 06.00)

 

Nu har jag packat tradera pkt och skall skicka iväg, denna omgången med grejer resultrerade i 850kr extra   .

 

Skall försöka hinna lägga ut en omgång till ikväll då jag sparar till en "speciell" sak   ... skönt att kunna få ihop pengar via att bli av med sånt jag ändå inte använder eller urväxta kläder mm.

 

hej hopp i galopp....

Av Maria - 28 december 2009 20:06

Trots att man haft flera dagar sammanhängandes ledighet så kändes det fasligt segt imorse, väckarklockan ringde kl 05.00 för jag skulle släppa ut mina pållar innan jag åkte till mitt jobb (K var ledig idag och fick sovmorgon med barnen)... dock steg jag inte ur sängen förrän kl 06.00(!), ja det blev lite stressigt! Mina pållar fick stå inne ett par timmar längre då jag la en liten kärlekslapp på bordet och frågade snällt min sambo om inte han kunde släppa ut dem (vilket han såklart gör när jag ber så snällt)   

 

Sedan snabbt ut och kissa vovven (han skulle vara kvar hemma med K och barnen för han är lite "väl" fäst vid mig?!). Jag hann ej mer än utanför dörren då började han och yla... hjärtskärande! Men han är faktiskt inte ensam hemma så det går ingen nöd på han och K och barnen var ute och rastade honom.

 

Sedan sätta sig i en kall bil som vägrade gå framåt, handbromsen som låg på trodde jag då framhjulen bara snurrade.... Nä, det var inget fel mer än jäkligt halt. Under det ca 5cm tjocka snötäcket som kom inatt så var det blankis! När jag efter mycket om o men fick bilen att köra framåt så fick jag ta en lång omväg till jobbet och köra i snigelfart (jag var redan sen innan jag ens åkte) vilket resulterade i en försening med ca 30min =(

 

Sedan krångel med att få ut hästarna på jobbet, en häst satte sig på baken och en annan for fram nästan på bogen så vi insåg att NEJ, det är inte värt det utan de som inte kunde komma ut fick turas om att gå ut i de två små rundhagarna vi har alldeles utanför (bättre ut lite än inget alls). Sedan försöka få fram traktorn på jobbet, inte ens dörrarna till traktorgaraget gick att få upp utan att först gräva fram dem och sedan försöka koppla en översnöad harv där jag fick bygga upp som en "snögubbe" under draget för att kunna komma in under och få kopplat och sedan fick jag köra runt hela området för att jag inte kom upp för den lilla backen... krångel, man blir verkligen pigg o alert då, eller?! A ja, imorn kan bara bli bättre!

 

Nu avnjuter jag ett glas rött vin för att sedan gå ut en promenad med lille Maddox som förövrigt har fått sig en ordentlig genomkamning idag, blev inte så mycket till pälshög men fick rett ut hans små tovor som kommit smygandes, dock en kvar som tyvär saxen får hjälpa mig lite med för han tyckte det var väldans jobbigt med just den lilla rackarn till tova!   

 

Sedan är det dags att kvällsfodra pållarna och kolla till dem inför natten.

Av Maria - 27 december 2009 20:18

Ett tecken på att rean inte var vad jag förväntat mig är när man gjort slut på mindre pengar än förväntat ;-) Men lite fynd gjorde jag allt som t.e.x en riktigt snygg kort jeanskjol till mig själv från Esprite, 4 tecknade dvd filmer till barnen för otroliga 19.50kr/st Samt ett par presenter fick jag passat på att inhandlat med. Skulle passa på att köpa nya ridskor då de´reade ett par snygga läderridskor för halva priset (ord 699kr så det blir ju ganska bra rabatt), dock så tyckte jag inte att de satt riktigt 100 på min fot =( Typiskt!

 

Nu har jag iaf landat framför datorn med en stor påse lösgodis, en maskin tvätt ligger i maskinen och skvalpar runt, barnen sover, pållarna är inne samt kvällsfodrade, hunden är precis rastad och imorgon bitti ringer väckarklockan tidigt... jobbet igen.

 

 

Av Maria - 27 december 2009 09:29

Idag är det shoppingtur som gäller, hoppas på att fynda lite på mellandagsrean ;-)

 

Har släppt ut pållarna samt fodrat dem, varit på promenad med Maddox ca 45min, skönt att gå på morgonen! Nu blir det frukost och sedan bär det av till "staden" för att fynda!

Av Maria - 26 december 2009 18:01

Minns ni denna traktorn?


Den är numera ett minne blott... För,

så här fin är den nu när den är renoverad:

      


 

Nu är det bara den andre traktorn kvar att renovera...

så kanske den blir lika fin =) 

Av Maria - 26 december 2009 17:55


  Lite härliga bilder från idag   

Först på mina söta busponnysar...

     


  sedan på lille Maddox   


  Älskade sambo + barn         


Sist men inte minst, en snöig bild på vårt hem 

  

Av Maria - 26 december 2009 13:05

igår kväll fick syrran klippa mig, har haft medel långt- långt nu i flera år men igår klipptes det av, hela (minst) 20cm! Känns kanon bra, lätt och enkelt samt inget slitet hår kvar!

 

Idag var vi ute hela familjen och åkte tefat och stjärtlapp samt gjorde en snögubbe, jätte fin blev den =) Maddox fick vara med ute fast efter en stund fick jag ta in han för han gjorde egna snöbollar kan man säga...

 

  

Och här har jag ändå tagit bort de största!!!

 

Som ni förstår ligger han på handdukar inne i badrummet och torkar upp nu... dock har jag tagit bort så mycket snöbollar som jag kunde innan!

Av Maria - 26 december 2009 08:19

Lite snabb uppdatering efter julen:   

Julaftonen firades här ihop med mormor & morfar, Syskon, mamma, K och barnen. Allt fortlöpte enligt min "plan" och alla var nöjda =) Maddox har börjat komma sig till rätta ordentligt, börjar lite smått att vakta mig ;-) Han funkar kanon med allt så vi är jätte nöjda   Barnen framförallt E var mycket förväntansfull och det är så härligt att se barnen i deras tillstånd, nästan som en spännings/lyckorus. Tomten många kramar fick av alla barnen (till o med av min minsta!)

 

 

Igår skulle jag vart på Baden (ett populärt uteställe just denna dag) som är "standard" för mig på juldagen dock hoppade jag över det iår (första gången på ca 6-7år), känns väldigt skönt idag! Vaknade kl 07.30 med barnen och känner mig ganska pigg och utvilad istället för att ligga kvar i sängen och vara jätte trött och kanske till o med huvudvärk? Jag och K lånade istället lite filmer så vi bädda ned oss i soffan, åt godis och kika på en skräckis/rysare först vilket innebar att K fick gå ut och kvällsfodra hästarna efteråt ;-) och rasta Maddox! Sedan började vi se en komedi och vad händer efter ca halva filmen? -strömavbrott! Så vi får se klart den ikväll istället.

 

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards