Bona fide

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 5 januari 2011 17:08

Bloggen har fått ta sig en liten paus då orken, tiden, lusten inte funnits där. Men nu blir det nya tag =) Älsklingen har varit hemma nu i snart 4veckor vilket innebär att han snart skall resa iväg igen :-/ Känns dock lättare än sist gång för nu vet jag att vi fixar detta galant jag och mina tjejor =)


Julen firades här hemma med släkten, hade supermysigt! R påpekade för tomten att man minsann inte får gå in med skor här! Haha, har mamma tjatat så om det?!


En inackordering har vi fått i stallet, en 9månaders hingstunge vid namn Baron. Funkar jättebra och han är väldigt trevlig kille. Baron och Nisse har verkligen roligt ihop, de busas som bara den i hagen medans Ella har fullt sjå att försöka fostra/få respekt.


Älsklingen har gjort ett stort renoveringsarbete i sadelkammaren som nu snart är färdig, isolerad och så småningom skall vi sätta in varmvattenberedare så jag får varmvatten oxå. Sadelkammaren blev urtjusig rent ut sagt och han har verkligen gjort ett fantastiskt jobb!  


Sist men inte minst så hoppas jag att snön försvinner helt snart, börjar bli fruktansvärt less på detta nu!!!

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards