Bona fide

Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 2 april 2013 21:12

Gick helt ok. Lite springig var han i början och tog vid ett tillfälle galopp istället för trav. Men när han väl dämpade sig så började han jobba fint med bakbenen. Red i paddocken idag med, skööönt! Det märks att han gillar att komma ut nu för han är då positiv och nöjd :-) Red några gånger över cavaletti bommar som en solfjäder och han lyfte och trampa på bra.
Imorgon blir det serpentinbågar och delar ur dressyrprogrammet som jag ska träna på, tänkte faktiskt rida inne (för att kunna träna på rätt stl på bana) och skritta av ute. På torsdag ska vi hoppa bana och jag hoppas han sköter sig lille plutten <3

Av Maria - 2 april 2013 21:10

Gick helt ok. Lite springig var han i början och tog vid ett tillfälle galopp istället för trav. Men när han väl dämpade sig så började han jobba fint med bakbenen. Red i paddocken idag med, skööönt! Det märks att han gillar att komma ut nu för han är då positiv och nöjd :-) Red några gånger över cavaletti bommar som en solfjäder och han lyfte och trampa på bra.
Imorgon blir det serpentinbågar och delar ur dressyrprogrammet som jag ska träna på, tänkte faktiskt rida inne (för att kunna träna på rätt stl på bana) och skritta av ute. På torsdag ska vi hoppa bana och jag hoppas han sköter sig lille plutten <3

Av Maria - 2 april 2013 08:04

Underbart med strålande sol när man vaknar! Hästarna är ute och själv njuter jag av min andra kopp kaffe och funderar på om jag ska väcka resten av min familj som verkar sova gott (för gott).
Igår startade jag min morgon tillsammans med Pernilla för det var dags för löshoppning igen. Eftersom han vilade lördag och söndag så trodde jag verkligen att han skulle vara extra taggad men icke, lugn och sansad och hoppa riktigt bra tycker jag. Det är kul när det går bättre och bättre :-)
På eftermiddagen hade jag bestämt träff med en till som har häst på klubben så först red vi ett litet pass i paddocken tillsammans och sen red vi ut ca 20 min, jätte skönt! Båda pållarna såg riktigt nöjda ut att komma ut i det fina vädret.
Trevligt att få sällskap oxå!

Idag ska jag och Ronja till logopeden på förmiddagen så jag får rida till eftermiddagen idag igen. Blir ett pass i paddocken igen för jag rider gärna där så mycket det går nu efter att man vart i ridhus hela vintern.

Igår var tjejerna här och pysslade och red shettisarna och Ellen provade att galoppera igen, barbacka till råga på allt men det gick jätte bra! Hon verkar ha kommit över den värsta rädslan efter hon åkte av med buller och bång. På lördag börjar även Ronja på ridskolan i en nystartad grupp, hoppas hon kommer gilla det :-) Änsålänge ser hon verkligen fram emot det och frågar i princip dagligen hur många dagar det är kvar till lördag.

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards