Bona fide

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 21:00

Oj vilken otroligt kul kväll det var igår, värd varenda krona =)  Massa folk, massa folk jag kände/känner, en del nya ansikten mm. Det blev en hård natt och efter 03 nån gång stövlade jag mig in genom min ytterdörr. Fick hoppat runt på dansgolvet som en liten toka, kul att dansa, riktigt kul!

 

Idag kännetr jag mig dessvärre desto mera otränad typ... kan man vara otränad på att vara ute i svängen? Bäst att göra om det SNART igen =) Medans jag har flåset uppe... haha.

Av Maria - 30 januari 2010 20:13

Ikväll är det utgång, första gången på en lååång tid (för lång) så nu är jag "laddad". Kjol, vit tröja, stövlar, smink o parfym, det är inte ofta jag hoppar i en liknande outfit! För att inte glömma, min bag in box, kyld o klar =) Nu inväntar jag P som kommer hit o hämtar mig för en tur till andra sidan ön, lite förfest där sedan bär det av till en annan ort för utgång. Återkommer imorgon när jag vaknat (hoppas på lång sovmorgon!) Wieeeeeeee!!!!

Av Maria - 29 januari 2010 21:00

Idag fyller E (min äldsta) 4år, stora stora damen!!! Vi väckte henne med sång, fika och paket på sängen imorse innan dagis och sedan hade hon med sig glass till sitt dagis att bjuda på. Hemma igen blev det rosa marsipantårta. En lyckad dag...

Av Maria - 27 januari 2010 18:19

En tanke som slog mig när jag satt i min bil och bokstavligen rattade för fullt då underlaget var av bedrövlig sort, hård is i botten med ett "tjockt" lager snö ovanpå som fått sig en dusch av regnet som kom mitt i allting =( Inget kul att köra i med dåliga däck... men hem kom jag iaf.

Jag tänkte på hur bra min bil faktiskt gått numera, inte en endaste grej som pajat. Hade ju en lång lista med "oturs/olycks" grejer under en period men min bil verkar ha bestämt sig för att hålla mig tillfreds ett tag till?! Trevligt!  Ser ut som K:s verstadsplaner börjar närma sig på allvar vilket jag ser fram emot, dels att han har lättare att greja hemma samt att nästa projekt efter verkstaden blir det nya stallet... jippie =)

 

På fredag fyller min äldsta dotter 4år, hon har blivit stor tjej min lilla bebbe! Tiden går fort. Skall åka och köpa present imorgon tänkte jag, var iväg igår till Uddevalla men kunde verkligen inte hitta något "vettigt" alls. Båda två har sååå mycket leksaker + att E kommer med all säkerhet att få leksaker av andra (hoppas jag) så jag vill köpa nåt ordentligt, inget som bara blir liggandes eller görs sönder på nolltid... men vad?

 

 

Av Maria - 24 januari 2010 17:20

  Här är Maddox med sina fruar på mitt jobb.

 


Älgspår över vårt gärde

   


Stallet, hästarna, huset... Vinterlandskap!


     

Av Maria - 24 januari 2010 16:50

Äntligen har varje leksak sin plats igen oxå =) Började runt 08.00 imorse med barnens leksaker... herregud vad grejer de har och ändå "har de inget att göra"?!! 2 fulla sopsäckar med gamla "trasiga eller urtjänade" leksaker som slängs, 2 fulla sopsäckar med "bebis" (mindre barn) leksaker som ställs ner i källaren (kanske nån annan som vill ha + att det är synd att slänga så fina hela saker)! + 2 dockskåp som de ändå inte använder som oxå får parkeras i källaren tills de "växt i dem" så att säga. Blev klar med detta sorteringsarbete runt 13-14 tiden, riktigt segt! Sedan fick jag tagit tag i den ständigt växande tvätthögen och är nu inne på sista(!!!) maskinen... gött! Har till råga på allt redan hunnit dammsuga hela huset, diskat, mockat för pållarna, rastat vovve... helt grymt tempo jag lyckats hålla? Jag som vaknade när K gick upp för att åka till jobbet (6.30) och var sååå seg... kände mest för att ligga på soffan hela dagen. Kanske för att jag öppnade min bag in box med mitt favorit vin igår kväll? Satt i min ensamhet igår kväll när barnen sov och K fortfarande inte kommit hem från Norge och njöt i godan ro tillsammans med ett par glas vin, riktigt mysigt! Nu skulle jag ju egentligen vara så duktig och ställa mig och laga mat... men jag orkar verkligen inte idag, trött nu (faktsikt!). K får shoppa med sig pizza hem idag för ovanlighetens skull tror jag bestämt. Han borde sluta ca NU? Så strax ringer min telefon tror jag... haha.

 

Ska bli skönt att få jobba imorn igen så man får litet "lugn o ro", nä, lugn o ro är väll fel ord att sätta på mitt jobb men jag slipper iaf att städa hemma (vilket är så trist fast kul efteråt såklart) + att jag har ju turen att få jobba med hästar hela dagen, toppen, toppen verkligen   .

 

I fredags körde jag undan en gödselstack med traktorgrävar´n, gick riktigt bra trots att jag inte tidigare gjort det. Imorn blir det att köra traktor grävare igen för jag skall köra in stora rundbalar med ensilage, kul med ett varierande yrke!


Ett riktigt "skitjobb" (iaf för de stackarna som går förbi för det luktar inget vidare fast inne i hytten känns det inte =))   haha

Av Maria - 23 januari 2010 13:43

Har varit och lämnat E på sitt första "riktiga" barnkalas (utan föräldrar med, såklart födelsedagsbarnet föräldrar är ju med). E var mycket förväntansfull och glad inför detta. R och jag åkte och köpte oss lite glass så hon oxå skulle få nåt gott idag, så R är oxå nöjd nu fast hon vart lite ledsen när vi lämnade av hennes storasyster! Skall hämta E vid 15.30 och då bär det av till Ellös, vi är bjudna på middag hos min stora syster. Denna lördag utvecklades till en mycket trevlig dag för oss allihopa. K har åkt till Norge med J och kommer hem sent ikväll så jag har lånat J:s bil idag, tur att man har snälla svågrar! P skulle kanske komma förbi här senare idag oxå och lämna lite stallsaker som hon inte har nytta av längre men jag antagligen har =)

 

Lite rörigt i mitt stall just nu, har kommit fram till den bästa strö lösningen för var och en vilket betyder att en står på spån, en står på torv och en står på halm... får väll se hur länge det varar så här. Ang mitt val att låna ut en ponny så känner jag mer och mer att det är rätt även om det är med ett mycket tungt   ! Det blir en del förändringar till här framöver men det tar vi allteftersom...

 

Satt för skoj skull och kolla lite efter en B ponny till E, fanns rätt många intressanta i hyffsad prisklass faktiskt men jag väntar till våren. Jag är ju mycket förtjust i welsharna   ... men vi får se vad det blir. Jag själv tänkte att jag skulle få lite egentid så jag kanske kunde låna P:s häst litet mera, någon egen finns det absolut ingen tid till ännu men jag har ju tur som kan låna när jag hinner, tack P!!! Har ej ridit hennes häst sedan hoppningen förra året... tidsbrist? JA, med två små söta barn och en nästintill arbetsnarkoman till karl så finns det inte mycket "egentid"... Men det kommer, tids nog!

 

Nä, nu skall det mysas med R innan vi skall hämta E igen. Riktigt skoj att få lite tid med bvara en av dem för ovanlighetens skull! Tjohoooooo

Av Maria - 21 januari 2010 10:16

Har tagit ett tungt beslut ang min ena A-ponny. Hon skall sättas ut på annons till våren, helst till en fodervärd men jag kan sälja om allt verkligen känns rätt! Det viktigaste är att hon får det bra, hon är ju trots allt en av mina "bebisar"   

 

 

Men jag har småponnysarna främst för barnens skull och när hon inte fungerar till 100% så har jag inget annat val. E vill börja trava nu och det kan hon inte på sin ponny. E:s ponny är supersnäll i all hantering från backen, en riktig klippa men hon är för tuff i ridningen för att E skall kunna utvecklas. Är alldeles för lätt i rumpan och slår högt i protest, glädje, ja för de mesta som hon vill uttrycka så slår hon...

 

Men jag har ingen "brådska" utan väntar tills rätt hem dyker upp. Istället skall vi ha en äldre läromästare, gärna en B ponny, skall börja leta till våren.

 

Just nu känns det bara väldigt motigt... inget kul alls när man inser fakta.

 

Så antingen utlånas hon till sällskapshäst eller till vuxen person som vill fortsätta inkörningen (mycket tömkörd tidigare). Fullt frisk (ej varken fång eller eksem), pass (korsningsponny), vaccinerad (influensa + stelkramp) född 2003 ca 87cm. Världens sötaste!

 

 

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards