Bona fide

Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 28 april 2011 17:37

En liten uppdatering mitt i bloggvilan:



Högtryckstvätta altan + räcke är banne mig inget kul eller snabbt jobb men nu är det gjort! Skall bara olja och måla också och det lär väll ta ännu längre tid?! Har åkt på en riktigt jobbig förkylning också med en hemskt jobbig hosta! Ush! Och imorgon skall jag jobba, känns roligt för det var alldeles för längesen sist men samtidigt lite jobbigt med tanke på att jag faktiskt är sjuk =(


Igår var jag och provred en häst =) En nyligen kastrerad fullblodskille på 4 år. Lite nervig/tossig i stallet men skötte sig bättre under ryttare... Helt klart en hel del att göra då han är helt grön i sin utbildning men ändå så positiv. Skall åka upp i helgen igen och provrida en gång till... Det är banne mig inget lätt att kolla på häst, det börjar ju redan med att lusläsa annonser (gäller verkligen att kunna läsa mellan raderna!). Sen är det alldeles för lätt att "bli kär" i den där vackra/söta "saken" ;-) Men jag har inte bråttom alls utan det får ta den tiden det tar oavsett om det tar år... 


Pälsklingen har åkt till Saudiarabien... känns sådär, just att åka dit! Men han kommer hem i nästa vecka redan (10 dagars jobb) och sen blir han hemma nästan 2 veckor innan han far vidare till Kineserna igen. 


Snart bara en vecka kvar tills 1-åringen här åker iväg på hingstbete, skall bli roligt att se, jag är förväntansfull =) Han har växt så det knakat det sista! Kommer bli spännande att se han efter sommaren sen med!





Av Maria - 17 april 2011 20:11

Men minnena består! Har inte haft speciellt mycket att skriva om, har väll egentligen inte nu heller. Och jag kommer låta bloggen få en vila nu ett tag framöver men vi hörs så småningom igen...

Av Maria - 11 april 2011 21:21

   SOL, underbara sol! En riktigt härlig vårdag har det varit idag. Imorgon skulle regnet komma igen :-/ Men jag har njutit till fullo av dessa soliga dagar så jag får väll njuta inomhus av en regnig dag. Imorgon är det äntligen dags för en ridlektion igen =) Jag trivs superbra i min ridgrupp, det är ett glatt och härligt gäng! Alla hjälps åt, inga sura miner, mycket skratt och jätte bra lektioner! Instruktören är så duktig och rolig att rida för. Jag är så nöjd! 


På onsdag kommer älsklingen    hem, jag läääängtar! Fast det går faktiskt riktigt bra ändå att ha det såhär. Man kommer liksom in i rytmen, jag och barnen hittar våra rutiner och han har väll sina egna. I början var det lite mer en känslomässig berg o dalbana, skratt o tårar om vartannat, man kan styra det mesta men känslorna är där dom är helt enkelt! 


Har blivit blåst på tradera för första gången, riktigt tråkigt då de var presenter jag köpt... Har gjort en polisanmälan idag, inte för att jag egentligen tror att de bryr sig så jätte mycket men ändå. Jag kunde ju lämna kontonumret iaf, tycker de borde kunna få fram något av det? Det är ju trots allt polisen. Såg att flera andra blivit lurade ungefär samtidigt som mig varav flera till som anmält. En stor spark på smalbenet skulle denne säljaren ha... Jag är grymt besviken!

Dessutom betyder det att jag måste åka och handla ny present, vad och var? Det blir en dyr present i slutändan kan jag konstatera... lite bittert!

  

Av Maria - 10 april 2011 20:33

Idag har E och R varit på barnkalas. Det var första kalaset för R:s del som hon blev lämnad på av mig... Mina tjejor börjar bli stora! Stopp, det går för fort nu! Dom var så glada och nöjda när jag hämtade dom =) Mina sötnötar det! Idag har det vart ett underbart vårväder, varmt och soligt! Energin låg inte på topp idag då jag har haft en förskräcklig huvudvärk i stort sett hela dagen (fast den kom redan igår kväll), har lyckats hålla mig på benen med hjälp av smärtstillande... Tror inte att min kropp (huvud) klarar att bara leva på nutrilett så jag får tillsätta lite frukt/grönt, ägg och kött tror jag?! Har städat och grejat det jag orkat, hållt igång i stort sett hela dagen även om det vissa stunder gått lite långsamt. 


Imorgon skall barnen till dagis igen, skall bli skönt att återfå rutinerna. Tänkte tömköra båda skruttponnysarna imorgon <3 Om vädret tillåter förståss! Jag köpte ny hårfärg idag oxå, kastanjebrun. Får se när jag får tid till att färga om det bara... Satt (som vanligt) och kolla hästannonser förut och OJ vad många finingar det finns där ute! Plånboken min skulle dock vart tjockare, fast det finns lite "fynd" också för den som orkar jobba litet extra. Tiden får utvisa vad det blir och när det blir tills dess så drömmer jag mig bort i annonsernas värld ;-)

Av Maria - 8 april 2011 22:26

Jag hoppas på att få en god natts sömn inatt för imorgon är schemat fullt (som vanligt) och även söndagen ser fullbokad ut redan. Har fått gjort en massa bra idag, rensat, plockat sten (låter vettigt?! ;-)), spenderat massa tid utomhus i solskenet med mina goá tjejer <3


Hoppas på lika fint väder imorgon med! Natti natti

Av Maria - 8 april 2011 12:55

Saknar mitt   idag (gör jag ju såklart jämt men idag litet extra). Snart kommer han hem även om det inte blir för så lång tid denna gången (ca 2veckor). Jag ska banne mig ordna barnvakt en kväll så vi kan få komma ut på tu man hand, bara vi två, det behövs!  


Nu skall jag och barnen ut och fortsätta greja på utsidan (eller rättare sagt jag ska greja och barnen leka). Gäller att ta tillvara på varje soligt tillfälle som ges! Är lite trött, antagligen nutrilett kurens fel, jag brukar bli väldigt trött av den i ett par dagar... men det kommer det förhoppningsvis vara värt


Min nya tömkörningsgjord kom i veckan oxå, skall bara få tummen ur att komma mig iväg o hämta ut den. Behöver gå och se över mina hagar, vinterns snö har tyngd ner många trådar som behöver spännas samt att vissa skall bytas ut allt eftersom. Men jag tänkte det skulle få torka upp något mer innan jag ger mig ut och stängslar för det blir så blött annars =(


Förresten har jag en 5-åring med världens trots hemma idag, den värsta hittills, något påfrestande emallanåt :-/ Men hon är lika söt iaf <3



Av Maria - 8 april 2011 10:16

Vaknade upp till en gråmulen morgon, blåsigt, lite ruggigt till och med men nu kom solen fram, underbart! Skall passa på att spendera så mycket tid som möjligt utomhus med barn och djur för det mår vi alla bra av =) Idag släppte jag ut lilla Ella utan täcke för första gången på länge, skönt för henne att få lufta sig och rulla ordentligt i leran ;-) Så jag lär få lite extra borstning ikväll när de ska in, men det är det värt såklart! Nisse fäller ordentligt och får en ordentlig rykt med piggborsten vid varje insläpp. Under magen kan jag "rycka" lite försiktigt med handen och det lossnar stora tussar. Nisse är fin och blank i pälsen trots fällning annars brukar han kunna bli lite dassig denna årstiden. Den 7:e maj är det dags för hingssläppet på Bassholmen, då skall den inackorderade lilla busen dit. Skall bli jätte skoj att åka med och få se själva släppet av hästarna för det har jag inte gjort tidigare. Jag har besökt hästarna på ön när de gått där på sommarbete nån gång för många år sedan bara. Tror att Baron kommer få en bra sommar med killkompisar! 


Åhhh vad jag längtar efter sommaren!!!! Wieeeeeeeeee

Av Maria - 7 april 2011 18:38

Om jag fick en viss person att förstå något av vad jag försöker säga idag, jag hoppas verkligen att mitt budskap gick fram annars vet jag inte vad jag gör!? Tror att min besvikelse nådde fram iaf, är bara så svårt när man befinner sig på olika våglängder... Jag orkar inte alltid vara stark själv!


Idag är dag 1, nu börjar jag på en ny kula. Jag hoppas att det kommer ge en del resultat. Är så trött på fluffet som sitter där det sitter, dax att ta tag i mig själv. Ingen annan lär kunna göra det åt mig... Har flera saker jag vill ändra på och tiden är inne känner jag, gäller bara att orka driva mig själv! Den kalla långa vintern har väll inte vart till en fördel på många sätt, alldeles för mycket tid tillbringad i soffan. Känner mig taggad till tusen att göra dessa saker nu och i slutändan kan jag inte mer än vinna =) 


Jag ska banne mig fixa dessa saker! 



Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards