Bona fide

Alla inlägg under april 2012

Av Maria - 26 april 2012 20:49

...Dagar sen sist! Bedrövligt.


Här rullar allt på "som vanligt", sambon är kvar i Kina, jag blev kvar i dumpern ett tag till. Alla djuren mår bra och vi tvåbenta på gården är friska igen efter att ena barnet fick scharlakansfeber, fast vi äter fortfarande kåvepenin. Inga större förändringar alltså.


Tur att jag kör förbi tre hästar i kungälv på väg till och från jobbet för jag mockade sönder min sista stallgrep idag och nu tänker jag köpa en "dyr" för att kolla om de där "okrossbara plast" är bättre? Vet inte hur många billiga jag köpt genom åren nu... tröttsamt! Kanske är jag för stark ;-)


Risken är väll bara att jag kommer ut från butiken med fler saker än bara en grep... brukar va så.


 

Mitt ena troll... (arkivbild)





 

Mitt ena och mitt andra troll... (arkivbild) 


 Mitt tredje och mitt fjärde troll... (arkivbild)



Mina fina fuxar!!!


Av Maria - 6 april 2012 20:48

Räcker inte till!


I veckan som gått har jag provat livet som dumperförare. Själva dumpern är ju smidig och bra men vad ovant från att köra lastbil! Backning blir lätt fel eftersom jag tänker som i lastbil... men efter ett par dagar kom man faktiskt in i det rätt bra =) Nästa vecka ska jag fortsätta att köra dumpern. Skoj att lära sig fler maskiner.


Gubben min är i Kina ännu och har vart borta (bara) två veckor på måndag så det är ca 2-4 veckor kvar innan han är hemma igen, segt :-/ Lång tid kvar innan jag får kramas <3


Barnen är ljuvliga, (som alltid) och idag föll snöflingorna tätt till min besvikelse men till barnens glädje. Dom började på en snögubbe men kom bara till första snöbollen innan tålamodet tröt ;-)

Dom fick iaf lekt av sig ute i denna vinterns (förhoppningsvis) sista snö! Nu hör jag hur dom tisslar och tasslar på ovanvåningen (från min säng) om hur påskharen kommer in i huset inatt... dom väntar såklart på sina påskägg!


Imorgon är det som alla redan vet, påskafton, då blir det påskmiddag här hos oss i sällskap med ett par av mina syskon samt resp. och barn, ska bli mysigt =) Sänder en tanke (en krya på er tanke) till mamma samt två av mina andra syskon som ligger nedbäddade i feber och förkylning :-/ Inget kul!


Önskar alla en riktigt glad påsk!

Av Maria - 1 april 2012 09:25

 
                                       
 
 
 
 
 
Speciellt utvecklad för dig
med känslig hud!

   Den kommande månaden kan du se fram emot att buzza NIVEA Deo Pure & Sensitive roll-on som ger dig ett effektivt 48 timmars antiperspriant skydd utan att irritera huden.

Unna dig själv den stora flaskan NIVEA Pure & Sensitive Deo. Dela med dig av de små flaskorna till dina vänner och kollegor som upplever sin hud som känslig eller vill prova en ny deodorant.

Berätta för dina vänner om Pure & Sensitive - en antiperspirant från NIVEA helt utan alkohol, parfym, färgämnen och konserveringsmedel. Berätta om seriens formula som är berikad med lugnande och antiinflammatoriska kamomillextrakt, samt återfuktande avokadoolja.



Denna deodorant fick jag prova genom buzzadore. Måste säga att den var riktigt bra och 48tim(!?) ja, det funkar! Provade att ta deodorant på morgonen och dagen efter lät jag bli och det kändes ändå som att jag faktiskt hade tagit på mig som vanligt på morgonen =) Direkt efter rakning, inga problem heller! Så till alla er med känslig hy (som jag själv) så är denna faktiskt riktigt bra! Kan rekomendera den varmt!

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards