Bona fide

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 23 maj 2010 21:24

    

  

 

Idag var det KM i hoppning på ridklubben. Först en felfri CR start vilket resulterade i den fina röd/vita rosetten och sedan på KM klassen fick jag tyvär ett nedslag men det räckte ändå till att knipa en 2:a placering. Fick jättebra priser så som fri träning  under en vecka samt ett pass på gymmet med personlig tränare i 1timma, lite annat smått o gott fanns det i prispåsen oxå =)

 

Framhoppningen gick sådär då han körde sitt eget race en stund med nån slags galopp piruett liknande konster samt en lång rad med bockar/kickar. Men jag kan konstatera att han är verkligen en alldeles speciell hopphäst för han är så duktig så han behöver inte ens hinder för att hoppa!? haha. Sötnöt är han iaf <3 Första rundan på banan kändes rent ut sagt katastrof, hade jätte svårt att få tillbaka han och han blev alldeles lång och vinglig men det gick ju bra ändå men det såg nog ut som en trasdocka som åkte med uppe på... Andra rundan kändes mycket bättre och jämnare fast fortfarande lite för "hetsigt" men mycket bättre kontrollerbart. Han blir lite för ivrig och rusar på men han är väldigt snäll och ärlig i hoppningen.

 

Tack Pillan för att jag får låna din fina hoppare!!!!


Av Maria - 22 maj 2010 22:32

Hemkommen från stallet nyss har fixat och förberett inför tävlingen imorn.

Kl 06.00 skall jag vara tillbaka i stallet om alla morgonsysslor skall hinnas med innan vi skall lasta och bege oss till klubben. Skall bli roligt även om jag börjar känna mig lite mer nervös nu... kan inte göra nåt annat än mitt bästa och sen får det gå som det går ;-) Tjolahopp....

 

 

Av Maria - 18 maj 2010 22:22

Gjorde min sista ändring inför söndagen imorse. Nu är det bestämt och jag kommer ej att ändra nåt mer! Nu är alltså virrpannan borta och fram kom istället självklarheten =)

 

Har hunnit ett kort/lättare hopp pass på Calle idag (en sista liten repa inför söndagen) och det gick bra. Sedan tog jag en kvällsrunda med hunden som inte gick lika bra, han trampa på något och började halta så jag fick bära hem han (tur att han bara väger 4.5kg), kunde dock inget se så jag kan inte annat än att avakta just nu. Känner mig riktigt hurtig ikväll så nu är det väll dax att varava ner framför TV:n en stund och sedan försöka sig på att sova...

 

Natti natti

Av Maria - 17 maj 2010 19:50

Har ändrat fram och tillbaka nu i över en veckas tid med vilka klasser jag skall hoppa på söndag (otroligt nog då det faktiskt bara gäller låga höjder än sålänge). Trodde nu att jag bestämt mig men när jag sitter och tittar på proppen och ju mer jag funderar ju mer vill jag ändra... När skall jag bli mer bestämd? J sa till mig idag, du skall hoppa de du satt upp dig på först innan du ändrat, hmm, kanske har han rätt? 10cm är ju egentligen ingen större skillnad, men... Detsamma gäller om jag skall vara med på själva KM:et eller om jag bara borde hoppa förklassen, alltså CR enbart? Nä, det hade vart skoj att prova en omhoppning med han OM vi nu kommer dit?! Hade jag bara hoppat förklassen så hade jag höjt mig 10cm men på omhoppning så känns det än sålänge kanske bra om det är 10cm lägre? Dock hoppar ju Calle faktiskt lite bättre om det blir lite höjd då han inte bara kan rusa... Och sist på träningen så hoppa vi ju faktsikt nästan 90cm utan problem och det kändes skitbra rent ut sagt! Jag är en riktig virrpanna ibland, tro mej, jag vet. Jag får sova på saken...

 


Av Maria - 16 maj 2010 19:45

Idag är vi en katt mindre i hushållet, gamle "gratiskatten" har flyttat till himlen. Känns alltid tråkigt att behöva ta det beslutet men man måste för djurens bästa ibland inse att det är tid för djuret att få somna in. Så för tillfället finns det bara en katt (Puma) hos oss för O´Boy har dessvärre inte kommit hem ännu =( Dock har ju E fått en kattunge av mormor som kommer flytta hit så småningom och jag tror även att R lyckades övertala sin pappa om att få en kattbebis hon med (mamma behöver hon inte övertala)  ;-) Så det blir nog en utökning med två katter på en gång här snart... Det gillar vi!

                                                  
                                                  
    

 

Var inne på ridklubben förut och kollade på hoppning, det var Bohuscupen ponny omg 2 som gick av stapeln idag. Vilka duktiga tjejer! Orustlaget ligger förnärvarande på delad 3:e plats. Hoppas det går riktigt bra för dem i finalen, jag håller mina tummar för dem =)

 

                                                  
                                                  
     

 

Fick förresten färdiglagad frukost och nybryggt kaffe imorse, omelett mm, vilken bra start på dagen att bli väckt av det, synd bara att man inte hade det så jämt ;-)

Av Maria - 15 maj 2010 19:41

Gårdagens lilla CR tävling gick bra och L fick sin andra rosett =) Så duktig så!!! Kan man bli annat än stolt moster =)

 

Var inne på klubben igår kväll och hopptränade med syrrans pålle, framridningen inomhus gick katastrof dåligt (kan tillägga att jag höll på att åka av efter 1min i skritt!?) men när vi kom ut i paddocken och började hoppa så vände det snabbt och jag var verkligen supernöjd! Visserligen inga svindlande höjder men galoppen satt som ett smäck och vi har börjat hoppa ihop oss mycket bättre, dock har jag litet problem med att han vill hoppa av för tidigt ibland men det skall vi träna mera på. På söndag är det hopptävling och innan har jag nästan funderat på att stryka mig då han var så brallig sist i hoppning men efter gårdagens träning känner jag mig taggad.  Så roligt och tacksamt att jag får äran att låna P:s fina hopphäst <3

 

Fick besök här förut av världens gooo´aste mommo o moffa, världens sötaste är dem! Så mysigt att de kommer sådär "utan förvarning" och bjuder på fika!

 

 

 

 

Av Maria - 13 maj 2010 21:52

Fastnat i musikens värld ytterligare en gång inte alltför ovanligt för att vara mig och kvällstid. Tänkte hinna få sett klart en film jag lånat av grannen, hann se nästan halva innan jag somnade dock verkade första halvan bra.

Law abiding citizen heter den.

 

Tjohooo--------

 

 

 

 

Av Maria - 13 maj 2010 13:47

Har en minst sagt k*t hund hemma, suck! Idag smet han ur selen, stack iväg, kom hem igen dock hann jag inte få tag i han innan han smet igen =( *morr* men efter en stunds lockande så kom han springandes till mig. Massa beröm för att han väl behagade att komma hem igen, lite svårt att berömma o ge godis när jag egentligen är lite besviken på han (men jag måste ju bita ihop)... Men han är ändå världens sötaste såklart <3

 

Nu blir det snart att åka med L och flytta de små pållarna, hoppas allt går bra. Skulle hopptränat idag men vi beslöt att skjuta på det till imorgon då allt bara strulade här idag. Hund som smet, K var tvungen att åka och jobba en liten stund, körde dieselstopp på traktorn mitt på våran infart så vi kom ut med personbilen och kunde åka o köpa diesel men med hästtransporten bakom gick det ej att ta sig förbi då den är X-bred...

 

 

För att inte tala om gårdagens kväll: Hund som rymde (rättare sagt liten R släppte ut han?!), E som satte sig bomfast i en leksaks stol till dockorna samt att hon på nåt sätt lyckades kissa ned sig samtidigt, jag sprang upp när hon skrek, ramla i trappan på vägen upp, finner ett fastklämt barn samt blött golv och får iaf ringt efter K som kommer med verktyg och får isär stolen och lugnat ned liten E och K mötte även liten rymmande hund på vägen hem som har fick tagit med sig =) så allt löste sig räät bra som tur var... Lite snurrigt där ett tag bara! Livet i en småbarnsfamilj är aldrig långtråkigt iaf!  ;-)

 

 

 


Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards