Bona fide

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 22 november 2010 11:41

Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa livet på ett ben.     
         

Av Maria - 22 november 2010 11:28

Har inte riktigt hunnit med att uppdatera i veckan men nu skall jag skärpa mig =) Idag är det VAB för E, jag trodde hon blev magsjuk i helgen men det visade sig vara en förstoppning. Det verkar dock ha släppt helt men jag vill ha henne hemma hos mig idag för säkerhets skull. Men imorgon får de gå tillbaka till dagis (om inget annat inträffar). Imorgon har jag ridlektion oxå, skall hoppa bana, väldigt skoooj!

 

Det snöar här idag, just nu stora vackra flingor. Det ligger som en vit hinna överallt men det är på gränsen till +grader så det är väldigt blöt snö *ogillar*.

 

Nu skall vi ut och hänga upp lite mat till vinterns alla fåglar, barnen är jätte duktiga på det =) Sedan skall vi ta en varm o´boy och sitta och titta på alla matglada fåglar, myyysigt!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Maria - 15 november 2010 17:47

Lite oförväntat blev det en rejäl dos miljöträning för syrrans häst idag. Vi skulle lasta och åka till klubben för att rida inomhus så det gjorde vi och väl framme så var det en mindre "arbetsplats" i form av grävmaskin med kärra och en herre i lysorange färgade kläser som gick och kratta/skyfflade grus vilket såg mycket konstigt och skräckinjagande ut för en brun/vit häst. Calle blev på tårna visste inte riktigt hur han skulle bete sig så han provade lite olika reaktioner som att först försöka slita sig från mig, när inte det gick så frös han fast och då menar jag fast! Jag fick han dock fram och in i ridhuset efter lite övertalning och smackningar... Väl inne i manegen så började de gräva alldeles utanför plåtväggen och vid det laget satt jag redan uppe i sadeln och höll på att få smaka på underlaget men i sista sekund så stoppa han och jag satt kvar *pust*... Ridpasset gick dock ändå över förväntan måste jag säga för till en början var han superspänd men han lossnade och slappnade av riktigt fint emellanåt. Galoppen däremot var fullt ös och mindre kontroll på, men till sist fick jag han hyffsad i galoppen iaf och då slutade jag för jag orkade verkligen inte mer. Kan säga att jag redan har GRYM träningsvärk!

På torsdag skall vi åka in och träna lite mer inomhus, hoppas de är färdiga på utsidan då. Och imorgon är det ridlektion, känns dock som jag kommer vara mindre smidig imorgon :-/ men vi gör så gott vi kan ändå ;-)

Idag har mina älskade busbarn lagat middag

   

Dem är lika duktiga som söta så utan tvekan var pizzorna de godaste jag ätit.  

Av Maria - 14 november 2010 17:28

Varför skall det vara så svårt att få höra det jag vill?

 

Jag blir så trött ibland, på mig själv, på min omgivning o allt runt om... dock ej barnen såklart <3

 


Av Maria - 14 november 2010 15:25

Dessa två är ett ljuvligt par!


    

E har tagit in sin ponny från hagen och skall nu försöka få av grimman som fastnar i all man, men hon lyckats allt till sist =)

 

De är så söta dessa två ihop och myser fullkomligt med varandra i boxen <3

Av Maria - 14 november 2010 09:59

  

  

  

Bilderna är från maj 2010, klubbens KM i hopp.

 

Funderar nu på om vi skall våga anmäla vårt intresse till Bohuscupen 2011... målet var ju en 90cm bana i vår. Vi har ju litet tid på oss att träna.

Av Maria - 13 november 2010 18:16

Jag brukar smygstarta med glöggen varje år. Glögg är så smarrigt juh =)

Min favorit hittills är:

  

 

Men jag brukar variera mig litet bland alla sorter för rätt som det är så dyker det upp någon mer som landar på favoritlistan. Provade denna:

  

Lucia chokladglögg, litet annorlunda men god!

 

Lördag kväll:

När barnen somnat, hästarna är installade och kvällsfodrade, hunden är rastad då det är det mysigt att krypa ned i soffan, dra över sig en filt och ta ett halft glas varm glögg till TV:n.

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards