Bona fide

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 27 februari 2011 10:50

Vi har en ny istid har jag kommit fram till, en moderna än den förra...


Hästarna står fortfarande inne *suckar djupt*. Dock hoppas jag att vi skall kunna få ut dem i en av sommarhagarna en liten stund idag. Inväntar L och N som skall komma med salt, sand och hjälp att försöka få ut galningarna i stallet... Jag hoppas verkligen att de kan få komma sig ut en liten stund, mina två shettisar är fortfarande lugna men den inackorderade unghingsten är på tårna verkligen nu. Han behöver få springa av sig! Han tycker det är jättetrist att vara instängd så här länge, och jag förstår honom!


Kan för övrigt säga att jag bara älskar horseware kläderna lika mycket som deras täcke, jag kommer bli beroende ;-) Suverän passform, bra kvalite´t, snygga kläder till hyffsat pris!


Nej, nu måste jag fortsätta min städning och tvättning av kläder, skall se hur det går för mina flickor oxå som "lovat" att städa upp övervåningen (deras sovrum + TV/lekrum)... Visserligen bara att plocka upp sina leksaker för resten fixar jag fortfarande åt dem.


Tjohoppsan...



Av Maria - 26 februari 2011 18:01

Stackars små pållar kom aldrig ut idag =( Riskerar inte deras liv! Var nyss uppe i stallet igen men det var relativt lugnt, unghingsten är lite "på tårna" medans mina två små är lugna, hoppas det "smittar" av sig till plutten...


Kollade kommande veckas väderprognos, ser inte kul ut alls... Tror att denna halkan kommer stanna ett litet tag, f-n,f-n,f-n, rent ut sagt! Får se om jag kan få ner dom i en av sommarhagarna, frågan är bara hur jag ska få dit dom? Har en hage som faktiskt går att gå i utan att halka ihjäl sig (den lilla sommarhagen)... Men vägen dit =( Man skulle haft ett eget ridhus!

Känns litet hopplöst just nu!


Jag vill verkligen att VÅREN skall komma nu =) Jag längtar sååå... Dessvärre känns den fortfarande alldeles för långt borta!



Av Maria - 26 februari 2011 08:30

Som rubriken lyder så var det med mitt liv som insats som jag promenerade över gräsmattan upp till stallet för att morgonfodra pållarna. 1cm ren is uppe på ytan =( Så för första gången iår har inte hästarna kommit ut. De får stå inne tillsvidare jag hoppas dock att det blir bättre under dagen! Finns ingen anledning alls att riskera deras lov för att gå ut några timmar, de står bra i sina stora boxar. Jag skall plocka lite mer granris och fylla på inne hos dem så har de lite extra att pyssla med iaf =)


E fick alltså hoppa över sin ridlektion idag, kan inte ens få ut barnen från huset till bilen så varför utmana ödet och ge sig ut och köra, frivilligt?


För övrigt skulle jag få min första lektion i att köra grävmaskin idag, men vi får väll se under dagen annars får det bli imorgon istället. Tänkte flytta gödselstacken för den är iaf inte fastfrusen och den behöver flyttas bakåt (från stallet sett) nu, ett bra träningsmoment för mej =)


Fick en jättefin present igår av L och N, en randig fleecejacka från horseware som matchar den snygga horseware västen jag köpte i torsdags, kommer bli skitsnygg i min nya outfit ;-) Och i min sköna och snygga Kingslandmössa!!


Hoppas alla där ute har vett på att stanna inne om ni inte måste ut, var rädda om er =)

Av Maria - 25 februari 2011 18:20

...Är nu hemma

    Vi har köpt(!) en egen grävmaskin =) Gissa om vi kommer få gjort mycket nu ;-)

Jag ser fram emot att lära mig köra/gräva så jag kan fixa och dona medans K-J är på jobb. Helt plötsligt känns allt så lätt ( även plånboken tyvärr ;-))

Den efterlängtade paddocken känns nu mycket nära ;-) Wieee

OCH jag har börjat kolla på häst till MIG själv, känns så roligt och spännande =)


Det är en mindre maskin, närmare bestämt 8ton, lagom för oss.





  Slänger in en bild på tre buspållar oxå.

Av Maria - 25 februari 2011 11:11

Har äntligen lyckats hitta en grimma som verkligen passar på Nisse! Har köpt huuuur många som helst, för långa, för breda, för smala... helt hopplöst när man har ett pyttelitet huvud men ändå tydligen ganska brett? Hoppas jag får skickat bud med någon att köpa fler! En för 39kr och 3st för 100kr, men vågade ju inte köpa 3 eftersom risken fanns att den inte skulle passa. Han passa väldigt bra i ljustgult oxå måste jag säga... Skall ta en bild sen så får ni se =)


Hej hopp i galopp....

Av Maria - 25 februari 2011 09:43

Igår tillbringades alltså dagen på scandinavium, helt fantastiskt att se dessa hästar o ryttare. Självaste mässan var bra men dyr! Tycker det har blivit väldigt mycket "märkesgrejer". Fick iaf efter mycket letande tag i en ridväst som kostade UNDER 500kr, vilket jag ändå tyckte var mycket men inte helt lätt att hitta där... hmm. En ny snygg mössa fick jag oxå ;-) Och lite strumpor till barnen. Jag är nöjd med det jag fick med mig hem iaf!


När jag efter shoppingen mötte upp P (syrran) på ett ställe och visa min väst jag köpt så visa hon en liknande (köpt på samma ställe!), samma märke, lite lustigt =) Syskonkärlek kanske ;-)

Av Maria - 23 februari 2011 11:11

Imorgon bär det av till första dagen på Gbg horse show, skall bli jätte skoj =) Hoppas på en riktig bra mässa iår!


Idag lämnade jag E på dagis (tro det eller ej men hon VILLE dit) trots att R är hemma med mig, hon var så hostig imorse så jag ville att hon skulle stanna hemma o ta det lugnt... Skall hämta E kl 15.00 så jag och R har några timmar kvar på tu man hand, rätt mysigt att få vara ensam emd en åt gången ibland för det händer nästan aldrig!


Tänker på min älskling, känns jobbigt allting idag... långt avstånd, lång tid kvar innan han är hemma... suckar. Brukar kännas lite bättre efter att vi pratat med varandra på skypen men jag har inte fått tag i honom idag =( Det blir ju lätt ensamt för mig, lägger barnen kl 19 på kvällen och sen sitter jag ensam/låst resten av kvällen, sist gång med bara ett par besök under 6veckor (kvällstid alltså)... Många vänner sitter ju i samma sits som mig att de har barn och lägga på kvällen så då kan man ju inte ses, men det finns ju så många andra runt om som inte har barn mm, fast man skall väll inte räkna med folk. K sitter ju i samma sits som mig, rätt ensam men han kan iaf gå ut på kvällarna o promenera/träna mm. Det ser ut att bli 8veckor ensamna kvällar framöver, ush vad gnällig jag låter nu ;-)

Allt har sitt pris, det finns för- resp. nackdelar med alla val man gör och vårat val så överväger fördelarna iaf nackdelarna. Tur för mig att jag är hemmakär iaf ;-)


Sedan har ju jag turen att få ha min älskling hemma i ca 1månad, helt ledig så då får vi extar bra tid tillsammans + att man tar vara på tiden ihop bättre och slipper sånt där onödigt "vardagsgnäbb". Till sommaren var det 12(!) år sen vi träffades, glömmer aldrig när jag såg han, mitt framför mig stod han, den snyggaste killen i hela världen, han gjorde mig knäsvag direkt och vad glad jag är att jag tog steget fram och börja prata med han, ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv <3


Egentligen har jag inte trott på "kärlek vid första ögonkastet" -Men det var ju det!



Av Maria - 22 februari 2011 15:37

Red veckans ridlektion idag och vilken upplevelse, ville absolut inte sluta rida! Hästen lossnade och var så positiv och det kändes helt underbart. Övergångarna som jag brukar liksom "tappa hästen ett ögonblick" satt idag i slutet som en smäck =) Tänk att man kämpar en hel lektion för att uppnå 5-10min av fullständig lycka som man lever på tills nästa veckas lektion... Från att sitta på en häst som snavar över cavaletti bommarna och till att 30min senare sitta på en häst med fina/"höga" benlyft som schvungar på, vilken känsla =) Älskar den hästen! Har ridit henne flera gånger och visst har jag vart nöjd och hon har gått bra men idag kändes som en enorm skillnad =)


Nu har jag förövrigt hämtat barnen från dagis och ska snart ut och göra klart stallet för insläpp. Brukar försöka göra klart allt på morgonen vid utsläppet men idag var det så nedrans kallt så jag ränkte att jag skjuter på det tills solen värmt upp litegrann. Har inte lagat middagsmat ännu heller... Ush, varför spara jag alla "jobbiga" saker att göra tills sist, nu är jag ju redan trött och jag har knappt börjat ;-)


Igår betalade jag K-J:s nya/senaste "leksak", bild kommer när den står här på gården, men jag kan tillägga att jag tror detta kommer bli kanonbra och jag tycker detta var ett mycket bra köp/investering (måste jag väll göra för halva är ju min ;-))



Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards