Bona fide

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 28 april 2010 17:55

Jag tror bestämt att det har varit dagens väder som gjort mig så trött. Energi tjuvar finns de många skepnader, precis som i olika skalor... Tog mig en välförtjänt (är dom väll iof alltid) liten vila men det hjälpte icke, lika trött ännu! Att ha två busbarn med nån sorts överskottsenergi idag hjälper ju knappast inte och inte heller hjälper det att jag får serva min sambo stup i ett då han typ fått ryggskott... Just nu är det kaffe, kaffe och åter kaffe för att ta sig igenom eftermiddagen/kvällen =)

 


 

Av Maria - 27 april 2010 18:34

Åkte i söndags ned till Gekås i Ullared med ett par kollegor och jag hade med mig inställningen att "jag inget skulle ha" vilket resulterade i en full kundvagn samt en extra vända in då det blev en kasse till + att jag köpte 2 handväskor inne på väskbutiken    behöver jag ens nämna att jag shoppade för betydligt mer än "ingenting"?!

 

Fick köpt en hel del kläder till mig själv för en gång skull... Gjorde ett helt onödigt inköp på ett par sporrar (har redan 3par liggandes) men jag kunde inte motstå dessa med "bling bling" på   . Om det nu går jätte dåligt på hopptävlingen i maj och om jag så kommer sist så har jag iaf vart snygg   haha... Dessutom så låg de där på hyllan och fullkomligt skrek mitt namn när jag passerade!

 

Idag har jag dessutom kört cross för första gången på många år men rackarns vad ont i handlederna jag har nu, men skoj var det! Igår var det brandövning på ridskolan, en hel drös med brandmän var där. Det var skoj och att se när brandmännen skulle få öva på att sätta på varsin häst en grimma och leda ut hästen och in i manegen var rätt "intressant", men det var jätte duktiga brandmän och trevliga!

 

Tjolahopp....

 


Av Maria - 23 april 2010 13:57

Haft ytterligare en bloggtorka, trots att det egentligen funnits en hel del att skriva om. Vi har t.e.x varit på circus, jag har hoppelihoppat Calle Balle Bus och sist gång var han verkligen bus! Händer mycket hela tiden just nu, både på gott och på ont... Mindre skojigt är att det verkar vara min topplockspackning på bilen som gett med sig =( och dessutom pajade min ugn häromdagen... Men det finns värre saker som kan hända så jag håller humöret uppe ändå =)

 

E stackaren vaknade med nackspärr idag, 2:a gången hon har det nu, tycker så synd om henne! R börjar bli förkyld, hoppas det inte blir nåt mer utan att det går över snabbt igen. På söndag skall jag sätta sprätt på lite pengar, skall till Gekås i Ullared och förhoppningsvis fynda lite nya kläder till mig själv! Blir dock ingen "storshopping" med tanke på bil och ugn :-/

 

Man skall inte vänta på att bra saker skall hända utan man skall helt enkelt se till själv att bra saker händer!

Av Maria - 17 april 2010 14:45

Igår fick E låna Callle av P, gissa om hon var stolt över att ha ridit på mosters häst!? -Moster Pernilla, du har en fiiiiin häst! ;-)

 

  

Kanske blir det lagom för E att ta över Calle som "läromästare och första storhäst" när han blir äldre, hon får fjäska med moster... hon har ju många år på sig ;-)

 

Nu skall jag "snart" åka till klubben och harva ridbanor mm för imorgon är det dressyrtävling där, Bohuscupen häst. Hoppas jag kommer loss en stund imorn så jag kan åka in och kika lite oxå =) Ikväll blir det party, M fyllde 30år igår så jag och K skall åka dit, trevligt!

 

Tjohoooo.....

Av Maria - 16 april 2010 14:38

Morrar o spottar o fräser IGEN över min bil... inte för att det hjälper men ändå. Vit rök, geggig grå/gul/vit olja med "skum"... inte bra alls! =(

 

 

Av Maria - 15 april 2010 20:41

Vart riktigt kass på att blogga så nu får jag ta igen det med ett långt inlägg då det vart en fullspäckad vecka hittills...

 

Söndag kväll:

Åkte till stallet där L satt och vakade över sitt dräktiga sto som verkade vara på G med att komma igång med fölning. Jag var där runt 23 tiden och vi satt i sadelkammaren och fikade och hade riktigt trevligt och sprang ut i stallet med jämna mellanrum för att hålla koll på stoet. Det var värt varenda timma jag suttit och vakat med henne för kl 03 så ville fölungen komma ut. En helt underbart vacker liten hingstunge kom det. L fick hjälpa till att dra lite och så men annars gick fölning och allt därtill jätte bra. Känslan var enorm (trots att det inte ens är min häst?!), jag darra av "endorfinkicken", ett magiskt ögonblick! Kl 05 på morgonen var jag tvungen att lämna dem för då var dedt dags att åka hem och få väckt ungar o gubbe, sen via dagis till jobbet. Trots att jag ingen sömn alls fått så var jag inte så trött som jag trodde (det kom dock senare). Hade en avlivning på jobbet så på en och samma dag var jag med om en födsel och ett insomnande... Väl hemma sedan på måndag eftermiddag så var det "någon" (=jag) som  däckade på soffan runt 16tiden... helt utslagen!

 

Tisdag:

Fick äran att hjälpa L så sto och föl skulle få komma ut i hagen. Vilken liten tuffing han är, sprang runt och busade, otroligt hur duktiga de kan vara trots att de bara är ett dygn "gamla".  Fick gjort undan en hel del hemma oxå, trots att jag skjöt på det en stund och valde att njuta av en kopp kaffe på L:s altan i solskenet.

 

Onsdag:

Spenderade största delen av dagen på ridklubben, först jobbade jag och sedan på kvällen hölls föredrag "Häst och inlärning" så jag var bara hemma och mellanlandade ett par timmar som vi då spenderade över hos grannen så barnen fick leka av sig lite =)

 

Torsdag:

Gick in och jobbade extra och sedan skulle jag få låna syrrans häst ett pass i paddocken. Dags att börja med bomträning. Byggde upp ett litet hinder och gissa om Calle blev glad! Så glad att han blev så stark i galoppen och hoppa av långt innan jag släppte iväg honom. Det var riktigt nära en avsittning, satt typ 1meter ovanför sadeln och stigbyglarna försvann nånstans där i luften... men jag åkte aldrig i backen =) Ibland har man tur... Men jag är nöjd för i det stora hela så tyckte jag att det gick bra, bättre än förväntat iaf! Vi var ungefär lika svettiga efteråt så vi kämpade på bra =) haha. Sedan kom jag hem till en hund som lekt med en hårborste och på nåt sätt lyckats snurra in den i pälsen så illa att jag fick sitta i 30minuter och klippa loss den... Den satt på ett illa valt ställe oxå givetvis =( Stackars min lille Maddox, han lyckats verkligen med otroliga saker. Jag säger ju alltid att han är sååå smart för han tar sig lätt ur sin transportbur för en dragkedja är absolut ingen match för honom att öppna och när han är ensam hemma så har han kommit på hur han sätter på TV:n så den står ofta på när jag kommer hem... men när man kommer hem och han trasslat in en hårborste så illa att kulorna är klämda då undrar jag om han verkligen är så smart som jag tror... Han är iaf den sötaste vovven som finns <3 Han hälsa på exmatte idag oxå, gisses vad glad han blev, det är kärlek det! Jag, K, E och R åkte ned till stallet då L skulle släppa ut fölis igen. En sk. snabbvisit blev visst ett par timmar för vi hade så trevligt =)

 

Idag föll jag för frestelsen dessutom... Årets första mjukglass , åhh, så sjukt gott! Dock inte lika gott för mitt fluff jag vill bli av med :-/  Varför skall det vara så jäkla trist och jobbigt att bli av med fluffet när det var så jäkla lätt att få det?! Borde vara tvärtom!

 

 

Av Maria - 11 april 2010 21:10

  Solen har bjudit på sig själv hela dagen, såå underbart! Dagen började med att jag och barnen åkte för att hälsa på deras morfar vilket innebar en massa "presenter" då han vart utomlands, mycket trevligt och tacksamt! Barnen fick massa fina kläder samt hårspännen mm, K fick ett set med 10 mindre flaskor "sprit" som jag tänkte hjälpa han att förbruka så de inte hinner "gå ut i datum"     .

Jag hade önskat mig en handväska och fin en superfin Louis Vuitton handväska och även en Louis Vuitton plånbok och till råga på allt så fanns det till och med lite pengar i den!

 

Sedan bar det av hemåt och E hade bestämt att hon skulle ut och rida en långtur på sin ponny. P kom och skulle promenera tillsammans med oss och hade även vovven med. Det var en skön promenad dock en pigg liten ponny och Ellen travade en hel del. Hon är så duktig min lilla ryttare!!! Vi invigde sedan grillen för iår och P stannade på middag. Mitt i allt så kom M åkandes på en liten 4-hjuling, en sån där mindre 50cc som E och R fick! Vilka snälla grannar =) Denna dagen känns verkligen toppen, har hunnit med så mycket och vi har verkligen varit ute och njutit av det underbara vårvädret!

 

K har snickrat på stallet en hel del idag, skönt att det närmar sig sitt "slut" på denna renoveringen. Allt tar sådan tid och kostar så mycket pengar :-/ Tid och pengar är ju just de två sakerna som jag ofta har "brist" på ;-) Men fint blir det!!!

 

Imorgon är det jobb på schemat igen och jag undrar om inte fölisen kommer inatt? Den verkar iaf trivas väldigt bra inne i sin mammas mage...

 

 

  

R bäddar gärna ned sig och myser med lille vovven <3

Av Maria - 10 april 2010 15:49

Min nya Iphone pajade idag   så jäkla typiskt! Jag köpte ju ny för att slippa krångel... Fick iaf igång min gamla Nokia så nu går det att nå mig igen. Får åka in till butiken där jag köpte den på måndag och lämna in den. Har som tur är tecknat försäkring på den.

 

Idag har jag krattat löv, miljontals löv! Verkar som alla löv från hela skogen har parkerat runt mitt stall? Men nu är det rent och fint igen =) K var duktig och körde undan gödselstacken med traktorn, suveränt jobb utgör den gamla maskinen och frontskopan är guld värd ibland! Jag och P var ute på en långpromenad med vovvarna, riktigt skönt! Sedan var det kaffe fika =)

 

K har bestämt sig för att köpa en grävmaskin (?!) men jag är väll lite kluven till om jag verkligen håller med om att vi bör köpa en?! Vi får se om han lyckas att övertala mig...

 

Och till sist så undrar jag hur L bär sig åt, hur kan du få din pålla att knipa så hårt?! haha. Allt för att vinna vadet tror jag. Jag har iaf redan förlorat och jag tror även att J var med och budade så hittills är vi isf två "loosers" men jag tror att L blir den 3:e? Tiden får utvisa... När "den" än väljer att titta ut så är det viktigaste att sto och föl mår bra, och inte vilken dag den kom till världen.

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards