Bona fide

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 30 september 2009 15:36

Hua mig vad kallt det var imorse! Och nu mitt på dagen var det visserligen 10+ enligt termometern men det var några riktigt kalla 10+ grader!!! Känns verkligen att vintern är på ingående... eller senhöst?! Imorse vaknade jag (som vanligt av väckarklockan 04.45) och var helt 100 bestämd på att det var fredag idag?! Fattar inte alls hur man kan snurra till det ibland, nog för att veckorna går fort men att hoppa över onsdag och torsdag... ja, då går det verkligen fort! Har lovat E och R att vi skall baka nåt smarrigt idag, har dock inte kommit på vad riktigt ännu?! Håller på med kycklingen nu, middagen blir kyckling, ris och sweet and sour sås *mums* så baka kan vi ju passa på att göra medans kycklingen står i ugnen så får vi dessert efter maten idag med. Har packat lite mer tradera pkt idag också, hade kommit in lite mera pengar på kontot idag =) Sånt gillar vi! Sedan bär det av tillbaka till klubben för att sitta bänkad på läktaren och kolla hoppningen ikväll.

 

E hade målat en teckning till mig idag, det skulle vara en vacker tjej som mamma sa hon ;-) Mitt lilla hjärta, man kan ju inte annat än att smälta när ens barn står o talar om att "mamma- är vacker" , det var nästan så en tår kom nedför min kind! Mina små trollungar är alldeles underbara! <3

 

 

"Att ändra sanningen är detsamma som att ljuga"

Av Maria - 29 september 2009 14:45

Jaha, nu är huslånen dragna, räkningarna betalda och senare idag skall jag åka och göra månadens inhandling av mat... får ju såklart handla emellanåt ändå (mjölk, smör mm) men jag försöker att storhandla på Maxi i den mån det går. Sparar många kronor på att köpa storpack och så räcker det längre. 

 

Nu inväntar jag P som är på väg hit för vårt goda kaffe :-P och sedan skall jag smita och hämta hem flickorna som är på dagis.

 

Inatt hade jag världens myskodröm, jag förstår inte hur man lyckats att få ihop en del saker i sömnen... man drömmer om "riktiga" personer i sin omgivning men under mycket konstiga/roliga/ skrämmande omständigheter. Jag tänker inte gå in på några detaljer men jag blev mycket glad när jag vaknade imorse och insåg att jag bara hade drömt!

 

"Tala inte om sådant du inte förstår dig på"

 

Av Maria - 29 september 2009 11:57

Såhär nöjd var en "modig" ryttare efter sin felfria ritt på CR 27/9-09 

 

  


"Nästa gång kommer jag dock inte vara lika nervös,

nu har jag fått mer smak och jag hade "glömt"

 hur kul detta var".


Av Maria - 28 september 2009 23:20

"Tom tunna skramlar mest"

Av Maria - 28 september 2009 22:59

Det funkade nu, vet inte varför det inte fungerade förut? A ja, ibland krånglar dessa konstiga apparater :-/ och så även min! Båda våra datorer har dock börjat sega väldigt, får nog be M komma hit och gå igenom båda.


Känner nu hur sängen börjar ropa efter mig, mina ögonlock känns tyngre och tyngre fast samtidigt har jag inte kommit till ro riktigt för att lägga mig... kanske beror på att jag är "själv" hemma (barnen är såklart hemma så helt själv är jag inte) då K jobbar? Förr var jag väldigt mörkrädd men jag har "tuffat" till mig riktigt ordentligt, kanske beror på att man måste när man bor såhär, mitt ute i urskogen brukar jag kalla det... jag som ändå är uppväxt i ett litet samhälle men med gatubelysning iaf! Det närmaste gatubelysningen jag kan komma här, skulle vara när grannens paddockbelysning är tänd för den lyser upp ganska bra, jag får lite nytta av deras ljus på min parkering och uppfart =)


God natt!!!!

Av Maria - 28 september 2009 22:18

Slänger ut två bilder i hopp om att de skall synas?!

 

    


Optimsten o Ella pella....

Av Maria - 28 september 2009 22:15

Jag får inte mina bilder att fungera/visas... Försöker byta toppbild men det går inte? Någon som haft samma problem?

Av Maria - 28 september 2009 16:59

Redan igår kväll kom den lille hemska träningsvärken smygandes efter min lilla clear round... betyder det att jag är otränad? Nä, bara "inte i form" =) haha. Känns inte så farligt som jag trodde det skulle göra utan svag "värk" i knäna samt lite i ryggen. Men det är det värt!!!

 

Har jobbat idag, som vanligt på måndagar. Kändes riktigt mysigt sedan att komma hem till nylagad middag. K hade slängt ihop lite köttfärsås o makaroner som var färdigt till mig så vi hann precis äta ihop innan han stack till jobbet. K jobbar kväll 1-2 dagar till sedan är det in i normala banor igen. Nackdelen med att han jobbar kväll är att vi knappt ses, fast å andra sidan så ses man inte alltid så mycket bara för att båda är hemma heller utan det brukar bli mer kvalitet´s tid när man inte ses så mycket <3 Ett annat stort plus är ju att det ger han en högre inkomst =) alltid "roligt".

 

För övrigt så är allt bra, har två måndags trötta barn hemma. Vi tog en snabb sväng till butik Göken, behövde lite mer stora kuvert till mina tradera pkt, fick fyndat nya snygga gummiskor för 149(!)kr, barnen köpte varsin en liten leksaks servis för endast 14.50kr, jätte fina små set med massa olika tillbehör, två paket kakor råkade vi visst behöva oxå (+lite annat smått o gott som behövdes som t.e.x presentpapper mm)  =) Barnen köpte varsin glass så vi kunde fika lite, jätte mysigt!

 

Jag har bestämt mig nu att fram mot våren skall jag ha häst igen, har börjat kika mer "allvarligt" på annonser ifall om att man skulle finna den där med stort "D" redan nu... Inser nu hur mycket jag saknat att flänga runt med min 4-benta vän! Jag känner dock att jag "måste" ha ligghallen färdig innan det kommer någon mer pålle hit.

 

Vad är livet? -Livet på landet såklart!!!!

 

 

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards