Bona fide

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 31 augusti 2011 17:37

Idag har jag spenderat lite tid vid datorn igen, mina auktioner på tradera närmar sig sitt slut och det är dags att fylla på med säljartagen! Det går rätt bra än sålänge =)


Idag kom Pillan föbi med lite färgmarkeringar/tillägg till bommarna, oj vad skoj tyckte barnen som genast "provhoppade" (utan häst dock). Redan är bommarna "välanvända" både till barn o häst! Lite svåra får jag dock erkänna att dom var o få på :-/ Vet inte hur jag skulle gjort om inte gubben min vart hemma... 


Annars är allt lugnt, har fått stängslat klart hagarna så nu har jag FULL strömstyrka igen. Skönt att ha det klart införe vintern (som verkar komma fortare än man tror?!). Beställt tid till 4hjulsinställning på bilen samt beställt nya däck, lite trist att köpa sommardäck nu när säsongen snart är över men de ska ju på till våren igen. Tror dessutom att jag åker på att köpa nya vinterdäck oxå? 2uppsättningar däck på kort tid är mindre skojigt (ekonomiskt). Ska ta av fälgarna på V70:n (som vi förövrigt gjort oss av med) och polera upp och försöka få sålt, bättre att släppa dom billigt än att dom ligger här till ingen nytta, dom kosta ju trots allt en slant när vi köpte dom!


Städade lite till i stallet och hittade 4(!!!) hönät, vad fasiken ska jag med 4st till? + Att det redan sitter ett i hästransporten (fast det är Pillans), snacka om att "hamstra"! Men nu börjar sadelkammaren bli i bra ordning efter att jag rensat ut mycket, gott o få in en slant oxå =)


Ha en fortsatt trevlig dag och var rädd om dej! 



Av Maria - 30 augusti 2011 19:25

Sitter och väntar på att älsklingen ska komma hem med pizza. Tid till att göra middag fanns inte (prioriterades inte då) riktigt idag då vi prioriterade att vara ute och få grejat i det fina vädret. Jag har nu fixat hagarna för vintern, full strömstyrka igen! Skönt. Mina tradera affärer går just nu som på räls, pengar in samtidigt som jag får rensat, toppen toppen! 


Fick installerat klart vår nya viasatHD låda med viasat on demand mm, vilken skillnad och vilket utbud! Det kommer inte bli någon mer TV kväll när man inte hittar någon bra film att se. Tyvär fick vi strul med fjärrkontrollen men de skulle skicka oss en ny. Skillnaden mellan att se på "vanlig" film och i HD var större än vad jag förväntat mig. Hösten/vintern närmar sig med stormsteg och då vet jag ju att vi spenderar mer tid i soffan framför TV:n.







Av Maria - 29 augusti 2011 01:33

John Blund? När jag verkligen vill sova... då är han borta, långt borta. Klockan närmar sig 02.00 och här sitter jag, igen. Inte ens TV:n (som brukar vara ett säkert sömnmedel) fungerar. Ett rejält åskoväder och regn drog förbi här ikväll, barnen uppskattade inte det. Inte för att jag uppskattar det men jag är inte rädd så som mina barn iaf. Och även om jag vore det så gäller det att inget visa inför dom, mamma är stark. Måste vara =)


Imorgon hoppas jag på att jag vaknar av väckarklockan för då blir det en tripp med en god vän till Göksäter men först efter att ha släppt ut hästarna. De fick nämnligen stå installade inatt. Dels pga Ellas hårda nacke och dels pga (o)vädret. Gräset tycks fått fart ytterligare en gång? Är inte det rätt sent för att vara så kragftigt igen... Antagligen inte.


Nu ska jag minsann sova! Natti natti (hoppas jag ;-))

Av Maria - 28 augusti 2011 15:35

Jag har mejlat två internetbutiker ang prisförfrågan. Detta var över en vecka sedan och har det inkommit något svar i min inkorg? -Nej! Tycker det är rätt dåligt att inte kunna svara på prisförfrågan, så svårt kan det väll inte vara att få tid till att skicka ett litet mejl? Eftersom inga svar inkommit kommer jag heller inte handla från någon av de två, så det så! 


Jag funderar starkt på att bli återförsäljare själv (finns ingen i "närheten")! Ska faktiskt kolla lite närmare på detta, kanske kan vara en affärsidé vid sidan om mitt lastbilskörande? Smider alla mina planer! Sedan om det blir nåt eller inte är en annan sak, men man ska vara försekommen och kolla runt lite iaf!



Av Maria - 28 augusti 2011 10:04

Vaknade med huvudvärk imorse, men det känns som tabletterna börjat skrämma bort huvudvärken redan, skönt. Huvudvärk vill jag inte ha. Finns nog många som har det idag eftersom det var Öppna varv denna helgen och många går ut på kvällen då, men deras huvudvärk är självförvållad, fast den kan ju såklart vara minst lika jobbig ändå... Jag "brukar" gå ut en kväll när det är öppna varv men detta året kunde jag inte eftersom Ellen har vattenkoppor. 


Känns långt kvar men fick redan info om Göteborg "horse show" i scandinavium, givetvis ska vi gå iår med. Det ser jag fram emot, gillar mässan oxå även om jag tycker den blir litet sämre för varje år. Att den blir sämre tycker jag beror på att den blir dyrare och dyrare. Beror väll egentligen på att folket vill ha mer o mer av märkesprodukterna, men alla vill väll inte det? Men lite fynd brukar jag alltid komma hem med ;-) 







Av Maria - 27 augusti 2011 21:17

Givande och tagande, få verkar ha förstått det begreppet. Utnyttja, bedra, tydligen ett vanligare "fenomen" :-/ Tråkigt, mycket tråkigt! 


Idag har jag inte gjort många knop, humöret har väll gjort sitt till det då det inte varit på topp alls. Känns mindre bra när man kommer till insikt med vissa saker... Ibland är det ändå bra att man inser saker även om det är jobbigt för stunden, det går över, "tiden läker alla sår" - sägs det, vissa tar väll bara väldigt lång tid och ärren kan i vissa fall bli väldigt fula! Nog om tråkigheter!


Idag blev min nya viasat HD box inkopplad (tack vare en god vän som kom på besök), vilken fin bild jag fick! Har dock inte fått ordning på internetuppkopplingen till TV:n än så än kan jag inte se viasatplay och välja filmer och detta... Skall bli spännande att se hur allt detta fungerar när jag väl får igång det.  Ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte riktigt förstått detta ännu (lite trög kanske ;-)) 


Ellens klåda har börjat avta, skönt för henne (och för mamma med som helt plötsligt får sova nästan hela natten "ostört"). Idag hade jag satt väckarklockan på 07.00 för att komma upp i tid (har ändrat dygnsrytmen nu när jag vart hemma sålänge), vaknade av att telefonen ringde 08.25 och inga barn var vakna!! Vad hände där? 10minuter efter mig så vaknade Ellen men lilla fröken Ronja alias sömntutan som till 10.30(!!!) Vet inte när det har hänt sist? Men skönt var det med en sovmorgon trots allt speciellt eftersom lilla R gjorde en liten "olycka" i min säng inatt så jag fick bädda om mitt i natten :-/ Lär ju inte vara den sista heller...



Till råga på allt så har jag tandvärk = måste ta mig i kragen och boka tid på måndag morgon, inte bara är det dyrt att gå dit det är väldigt obehagligt oxå, fast jag har bytat (för ett par år sedan) till en tandläkare några mil bort som faktiskt är försiktig och är det någon som kan bota min tandläkarskräck så är det han. 


Trevlig helg!





Av Maria - 26 augusti 2011 20:37

(Våran lilla "hinderpark" har växt)




polepods.


   



Jag har införskaffat mig polepods, ett grymt bra inköp till rimligt pris. I butik säljs dessa för mellan 399-459kr för ett set vilket är 4st pods. Jag köpte dessa för 185kr per set. Det blev ett set röda, ett set gula och ett set blåa. Jag hade tre stycken sedan tidigare så jag har provat dom och är nöjd! Lätta i vikt, enkla att ta isär/sätta ihop, färgglada och framförallt så får de pållarna att lyfta på benen över cavalettiserien. Och i vårt fall är dessa alldeles lagom att använda som hinderstöd för en 5-åring med hennes shetlandsponny. Kan varmt rekomendera dessa! =) 



Läs mer om dessa på  -->  www.polepods.co.uk  <--kan inte få länken att fungera så skriv in adressen själv. (www. polepod. co. uk)









Av Maria - 25 augusti 2011 22:25

Våra två godingar Puma och O´Boy som är försvunna :-/


 

 




















  














Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards