Bona fide

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 31 juli 2009 20:00

För det första så har jag alldeles glömt bort att lägga in alla bilder på datorn som jag tog häromdagen... får ta det senare, men det kommer! För det andra så är jag trött, efter en veckas semester så har jag redan "lagt om min dygnsrytm" så idag när klockan ringde runt 06.00 så låg jag kvar o snoozade EN HEL TIMMA! Gött var det iaf =)

Kom mig till slut iväg till jobbet där vi skulle förbereda för morgondagens hästpremiering, allt gick fint och det var som vanligt en härlig dag i stallet. Tack P för att du åkte med o hjälpte till i UR O SKUR!!!! Hoppas på bättre väder imorgon... verkligen!

Och för det tredje så kom grävmaskinen hit idag, vi har lånat en denna sommarn med... Så jag ska låna den och fixa klart lite med min "nya" trädgårdsdel! Så jag förenar nytta med nöje. Man blir som ett litet barn som leker i sandlådan (bara leksakerna som är större) hahaha.... och sandlådan med ;-)

Ska försöka hinna lägga in bilderna ikväll eller imorn!

Av Maria - 29 juli 2009 17:58

Idag åkte jag o resten av familjen till färghandeln för att köpa grundfärg till mitt (inte klart riktigt än) nyrenoverade stall. Vi köpte även 2 burkar (ca 0,5l) med provfärg. Detta med att välja kulör, det är inte lätt!! Vi skulel ju måla om huset iår med fast vi insåg för ett tag sedan att vi får skjuta upp det till nästa år pga tidsbrist. Men när stallet är klart så ska det målas i den kulör som vi ska ha på huset (blir lite knasigt med färger på detta stället under 1års tid men det blir bra till slut)... Vi åkte dock till affären med ett "önskemål" om färg i huvudet (vi var helt överens ) MEN när vi väl stod där nere o kika lite så hitat vi nåt helt annat än vad vi bestämt oss för... Så detta kommer bli spännande att se ;-) Inte alls färger som jag kunde föreställt mig innan på vår lilla gård, men man kan ju ändra sig ;-) Jag TROR o HOPPAS att detta blir fint såklart iaf!

3 av 4 väggar är nu klädda (dock ej med sista läkten) samt "lådorna" under taket är kvar men det börjar arta sig... Taket är helt klart och det skall bara sättas dit stuprör så fort väggarna är klara. Det är mycket jobb att renovera ett gammalt "stall" (från början har det vart nåt vagns-skjul eller liknande) då det är sneda väggar mm men min duktiga gubbe har lyckats få till alla "ojämnheter" mm mycket bra så nu är allt (i princip) spikrakt o fint =)

Det är väldigt kul att renovera o dona iordning när man ser hur vårt "dröm-ställe" sakta växer fram <3 även om det tar tid!

Ska fota lite senare så ikväll ska ni få se hur långt vi kommit (elelr inte kommit) hehe...


Av Maria - 28 juli 2009 15:26

Behöver man säga mer än så...   :-O

Av Maria - 28 juli 2009 12:57

Är inget kul alls!! Hemma runt 02.30-03.00 hos M där jag skulle få sängplats. Vakna redan runt 8.30 och kan väll inte påstå att jag kände mig varken fräsh eller nöjd med mig själv...

Varför ska det vara så att man ibland får så dåligt samvete dagen efter man har vart ute, jag menar visst blev det nog en cider för mycket, men det lär jag ju egentligen inte vart ensam om eftersom det ändå var på ett uteställe där alla festade?! I vilket fall så hade jag kul, träffade massa gamla kompisar mm, dansade länge/mycket =)

Däremot var det väldigt "griniga/maktutövare" till vakter de hade (med undantag såklart), otrevliga rent ut sagt!! Men det är väll så att det kanske är somliga kvinnors enda chans att få "bossa" och då gör dem det med råge dessutom?!  Visst kan jag förstå att det kanske inte alltid är så roligt att jobba som vakt (med fulla människor/bråk mm) men va fasiken när kvällen just börjat och deras humör redan då är på botten så ska man nog byta jobb?! Tycker jag!!!

Av Maria - 27 juli 2009 13:56

Måndag, räkningar och regn... känns rätt trist faktiskt! Hoppas det blir bättre väder ikväll för jag tänkte åka på måndagsklubben ikväll juh. Ut och svira lite för att "fira in semestern" =)

Började att måla barnens lekställning igår och tänkte få gjort klart den idag men det går ju inte ftersom det regnar så istället gav jag mig på den stora ständigt växande tvätthögen =( Suck suck, vad trist det är med tvätt! Tänk den människa som skulle uppfinna något som tog hand om tvätten från det att man hoppade ur kläderna till det att dom låg nytvättade, strukna och vikna i garderoben... den männsikan skulle bli multi miljonär!!! Och nu syftar jag INTE på mig själv som just nu gör allt detta?!

Vilken dag....

Av Maria - 26 juli 2009 16:06

Var ute med Tingeling igår kväll ca 1 1/2 timme, mest på grusvägarna men sedan även lite slalom på baksidan stallet, runt traktorer, träd, bänkar mm. Strulade lite i början av passet med att försöka vända mm men jag har blivit lite mer konsekvent mot henne nu och "vågar" gå på henne direkt så det börjar funka mycket bättre. C var med på grusvägarna med hennes ena shettis och Tingeling och han börjar funka riktigt bra ihop, jätte kul =)

När vi var tillbaka mötte vi K-j med E och R i vagnen och detta var mycket uppskattat av lilla Tingeling som snabbt var framme och körde ner huvudet i knät på barnen =) sååå sött!

Sedan när jag var klar med kusarna (runt 21 tiden) så tog jag en vinare med mig och susade upp till A, en granne längre upp. Jag kom alldeles lagom =) de satt och åt grillat så jag fick en bit mat i magen efter min långa promenix! hehe... Sedan susade jag hemåt igen runt midnatt för att krypa ner i en varm o go´säng...

Idag har jag rensat rabatter, börjat måla om barnens klätter/rutsch ställning medans K-j snickrar på mitt stall, vad fint det blir allting =)

Nu inväntar jag bara P som skia komma för vi ska smita ner till klubben och göra ett ärende...

Hörs ikväll igen!

Av Maria - 24 juli 2009 21:01

Här är debuten för min lillkille med bett i munnen.


Av Maria - 24 juli 2009 20:58

Tingeling leker gömma i gräset.

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards