Bona fide

Alla inlägg under december 2010

Av Maria - 12 december 2010 20:33

Sedan får jag äntligen hämta hem mannen i mitt liv! Det har då gått 6 veckor och 2 dagar... det är en lååång tid. Skall bli väldigt skönt att få hem honom och med tanke på vissa omständigheter så längtar jag bara ännu mer. I slutändan så är det bara jag, han och barnen, och det vet jag om, kanske ännu mera nu.

 

Idag var det tomtehoppning och tomtedressyr (CR) på klubben och jag hoppade lektionshäst och även om det inte gick så bra så var det roligt och det är alltid nyttig träning om inte annat =) Barnens "faffa"  (farfar) och farmor passade dem idag och barnen såg redan igårkväll fram imot detta <3 Och middag blev det när jag hämtade dem så idag fick jag äta riktigt god fisk och slapp dessutom tillaga middag själv. Härligt!

 

Haft problem ikväll med strömavbrott, inget kul alls! Hade precis lagt barnen i sina sängar och stoppat om dem, gått ned en trappa för att hänga tvätt och *kolsvart* blev det. Hörde direkt två små döttrar som skrek i ren panik och var fullständigt livrädda, det skar i mig, har aldrig sett dem så rädda i någonsin innan! Tog med dem till nedervåningen och så tände vi upp massa levande ljus och bädda ned oss i soffan med täcken o kuddar <3 Ringde Fortums telesvar som fortfarande felsöker så tyvärr tror jag att vi får strömavbrott fler ggr ikväll/inatt men nu är vi iaf "förberedda". Eller rättare sagt så förberedd man nu kan vara för jag måste erkänna att jag tycker det är hopplöst när strömmen går, jag blir ju alldeles handlingsförlamad nästan ;-) Kan inte alls förstå hur man klara sig förr innan elen fanns.... Sååå bortskämd är jag på el! ;-)  ;-)

 

 

 

Av Maria - 7 december 2010 16:33

Bloggen har tagit sig en vila... orken att dela med mig har inte vart på topp ;-)


Är iaf just nu hemma med sjuka barn ännu, E:s utslag är dock bättre men istället började det först lite smått på R för att idag bli magsjuka =( Suck, det går i ett just nu! Men det är en del av småbarnslivet... Iaf mysigt att vi får stanna hemma tillsammans vilket ger oss mycket utrymme till mys <3


Imorgon är det bara en vecka kvar till älsklingen är hemma, det har gått väldans fort ändå men jag tror att denna sista veckan av längtan blir lååång! Längtar efter att få kramas...


Missade ridlektionen idag oxå =( Har två att ta igen nu och skall försöka göra det nu medans K-J är hemma sen för då kan jag ju rida på kvällar oxå och inte bara på förmiddagen som annars när barnen är på dagis =) En tripp till Ullared är nu bokad, har dock inte bstämt om vi skall åka den 18:e eller 19:e?! Men shoppas skall det göras iaf, det kan jag lova ;-) *fniss*



Av Maria - 3 december 2010 17:44

"Bara" 12 dagar kvar tills älsklingens flyg landar utanför Göteborg igen, skall bli härligt att få hem honom över jul och nyår! Lite över 30 dagar har han varit borta från oss nu och det har faktiskt gått fortare än vad jag trodde det skulle göra! De första dagarna var väldigt jobbiga och jag trodde inte att allt skulle gå så smärtfritt som det faktiskt har gjort... Vi fixar detta, vi är starka tillsammans <3 Kändes ju skönt när lönen kom in på kontot oxå ;-)

 

Veckan som gått: Barnen har fått en "lov-vecka" kan man säga för E hade lite utslag i veckan så jag behöll dem båda hemma hos mig hela veckan, vi har haft superhärliga dagar tillsammans! Blev ingen ridning i tisdags då jag inte hade någon barnvakt. Köpte en ny klippmaskin till i veckan, en sladdlös litet mindre (egentligen till huvud/ben) och framförallt tystare som vi skall vänja syrrans pålle med istället för min stora och alldeles för högljudda maskin (dock klipper den fantastiskt bra även genom riktigt tjock och lång vinterpäls!). Shoppat lite kläder till barnen, jag gillar verkligen rea, fick 20 plagg för 800kr!!!! Sånt gillar jag skarpt!

 

Blir en tripp till Gekås så fort älsklingen är hemma och kan "passa" barnen (säger man ju egentligen inte när han är pappa) men ni fattar vad jag menar, eller?! Inväntar mina skattepengar som skall komma i början av december, borde väll snart infinna sig på mitt konto antar jag? I somras var första sommaren som mina skattepengar inte kom eftersom vi har jordbruksfastighet och gubben min har firman såfår vi pengarna i början av december istället... Tyckte först att jag hellre velat ha dem till sommarens alla påhitt men nu känns det skönt att få dom innan jul måste jag erkänna.

 

På måndag skall min lille tokiga hund kastreras, kommer nog göra han väldigt gott och slippa få alla dessa k-tslag på tikarna runt om... Men det är allt bra konstigt att det kostar ca dubbelt så mycket att kastrera en hund mot vad det kostar att kastrera en häst???!! Efter att ringt runt och rådfrågat lite om priser och ingrepp så kan jag inte förstå hur det kan skilja minst 1500kr på exakt samma ingrepp beroende på klinik. Sanslöst!

 

Nu blir det fredagsmys i soffan med världens sötaste barn och imorgon bitti är det som vanligt ridskolan med Ellen pellen... Imorgon skall barnen sova över hos moster L och kusinerna för mamma (jag :-)) skall faktiskt gå ut och det skall bli superkul för det var sååå längesen nu...

 

Hej hopp... i galopp

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards