Bona fide

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 31 mars 2010 16:08

Idag blir det premiär turen iår med hästtransporten (som äntligen är framme ur alla snömassor!). Dock blir det utan häst, för idag skall min nya möbel till köket hämtas:

  

Kommer matcha jättefint till vårat köksbord mm   

 

Idag har det vart en minst sagt regnig dag och det regnar ännu, dock tar det med sig det äckliga vita fluffet som fortfarande ligger kvar på sina ställen så jag är faktiskt nöjd ändå... För övrigt så är allt ok, har knappt hunnit känna efter då det "gått i ett" hela dagen och imorgon skall jag jobba extra då en skall vara ledig. Pållarna fick komma in lite tidigare idag då de var genomblöta redan av allt regn och stod så fint vid grindöppningen och gnäggade på mig   .

 

Senare ikväll blir det förhoppningsvis en 2:a vända idag till ridklubben och kika lite samt prova min (om den passar) nya tävlings t-shirt så jag är redo för en varmare säsong oxå!

 

Svar på gårdagens fråga : Lönnmördare!    

Av Maria - 30 mars 2010 12:27

Ibland kan en kopp kaffe tillsammans med en god vän pigga upp stämningen och så är fallet för mig idag. Vissa vänner finns alltid där även om man inte alltid hinner umgås som man egentligen vill... Återigen skingras mina tankar om min söta lilla ponny som jag vet att jag borde låta någon annan ta över men mitt hjärta vill inte lämna henne   . Beslutsångest återigen alltså.

 

Nu bär det strax av till tandläkaren med E och snabbt in i affären för vad jag hade i frysen hemma är inget jag alls var sugen på att tillaga en middag på. Känner att jag är sugen på att "lyxa" till det lite idag så det får bli potatisgratäng med kycklingfilé i ugnen och till det en god sallad    Gott!

 

Tänk att solens strålar kan framkalla sådan glädje    helt underbart!

 

Dagen fråga:

Vad är motsatsen till trädkramare?

 

 

Av Maria - 30 mars 2010 06:57

En känsla av maktlöshet och en salig blandning av känslor befinner sig i min kropp. Lite ovanligt för att vara mig men ibland är det väl bara "en enda röra" för alla? Idag kom jag iaf in på bloggen igen, nåt hade hänt så jag har inte kunnat ta mig in på min och inte heller kolla andras...

 

Förövrigt så är barnen friska (äntligen) så igår var första dagen på jobbet, skönt att vara tillbaka! Idag skall jag först till tandläkaren med E och sedan på möte på dagis med talpedagogen.

 

Var på dressyrclinic för Stefan Jansson i söndags, vilken otroligt BRA clinic! Han förklarade på ett sätt så alla förstod, duktigt och intressant. Egentligen är det ju "samma" som ridlärarna lär ut på klubben, samma viktiga grunder mm men det behövs ibland att man får höra det på "nytt håll".

 

 

Av Maria - 26 mars 2010 19:07

Barnen har fått sitt fredagsgodis framför TV:n (och jag snodde faktiskt bara en enda liten gotta) så nu sitter jag i min "ensamhet" och lyssnar    på gamla sköna låtar på youtube.  

 så mitt sällskap ikväll blir:

 

    

 

Det absolut roligaste med att höra en del av den gamla musiken är att den framkallar otroligt mycket minnen. Dock måste jag ju ändå påpeka att alla minnen inte är av den trevliga sorten   "Man lär sig på sina misstag" lyder ett ordspråk... men hade det inte varit mycket lättare om man ibland hade lärt av andras istället!

 

 

 

 

 

 

 

Av Maria - 25 mars 2010 19:46

Fantastiskt kul det kan vara att spendera lite pengar ibland   

 

     


Mitt senaste "fynd", en enkel kort jeanskjol   

 

Barnen är inte ett dugg bättre snarare tvärtom, E hade nu 38.6grader och R hade 39.7grader, stackars mina "bebisar"! Tog mig en långpromenad med Maddox när K kom hem från jobbet såå jäkla skönt att komma utanför husets väggar och det var fortfarande behagligt ute trots den sena eftermiddagen. Jag syndade på jobbet idag med att äta 2 kakor så någon våffla var det inte tal om idag istället fick det bli morötter, helt ok men dock blandningen av kaffe/morötter var mindre lyckad   

 

Verba volant, scripta manent

 

 

 

 

Av Maria - 25 mars 2010 14:32

Idag låg den i lådan, min inkomstdeklaration och så gjorde även K:s. I normala fall brukar detta bara innebära för min del att sätta min signatur och skicka (dock brukar jag göra det via nätet). Men iår blir så inte fallet, för förra året är första året som jag ägde/äger en näringsfastighet (jordbruksfastighet) vilket innebär att jag skall fylla i en extra blankett och dessutom inte får mitt slutskattebesked förrän i december. K har även han extra blanketter att fylla i då han har F-skatt, momsregistrerad och näringsfastighet... Lite krångligt måste jag erkänna att jag tycker detta är?! Men med lite hjälp skall jag säkert få ordning på detta med =) Att ha en jordbruksfastighet "i drift" ser jag dock som en stor fördel på flera sätt så det är värt lite "krångel med papper"   

 

Lilla R är sjukare nu, febern stiger och med det blir hon slöare    .

E har fått hostmedicin så jag hoppas att hennes stygga hosta får vändpunkt till det bättre för henne snart!

 

 

Att vara eller inte vara...

   <--- Skillnaden är inte alltid så stor som man tror! --->   

 

 

 

 

Av Maria - 25 mars 2010 08:14

Idag fick jag en riktigt härlig sovmorgon tillsammans med mina barn. Både E och R smet in i min säng tidigt imorse (när de normalt sett går upp annars) och somna på varsin sida om mig   hur mysigt som helst och fick ligga kvar i sängen ända till 7.30 så nu känner jag mig utvilad och redo för en ny dag! Skall på personalmöte på mitt jobb idag så syrran skall passa E och R under tiden och senare hoppas jag även att jag kommer upp på hästryggen idag igen för jag är grymt ridsugen! Hade under en period inte det där "suget" efter att rida, kanske för att vintern varit så lång och kall? Men nu ser jag fram emot en vår fylld av träningar och även lite tävlingar (förhoppningsvis). Ett steg i taget dock =)

Startade i höstas/vintras den första CR i hoppning med P:s häst och trots en första illa ritt av mig så blev det felfritt och andra rundan kändes mycket bättre och även den felfri även om den var långt ifrån bra.

 

  


Duktiga skäcken   

Av Maria - 24 mars 2010 16:44

 K-J med sin leksak =)



   

Världens sötaste lilla Ella pella




En utslagen hjälte... Jobbigt att vara vakthund     

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards