Bona fide

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 27 februari 2013 22:01

Ja, bloggen är inte så väldigt uppdaterad längre. Och inte är den torr för att jag egentligen inte har nåt att skriva om utan för att jag haft så fullt upp med trevliga saker att jag skjutit den åt sidan lite.

Har vart väldigt mycket hästtid för min del, trevligt :-)

Ska ta upp körningen igen efter att jag fått lite inspiration vid en kurs nyligen. Nu går det (förhoppningsvis) mot vår och det blir lättare att hålla igång de små tjocka ponnysarna ;-) Har vart mycket mörker och isgata den senaste tiden :-/ Tanken är ju att prova att sätta ihop mina grabbar i par så småningom. Lite bilder från den senaste tiden :-)

<3

Av Maria - 14 februari 2013 11:15

Ingen lär ju ha missat vilken dag det är idag då det skrivs ganska mycket om "alla hjärtans dag". Delade meningar om att "uppvakta" men jag tycker ändå att det är gulligt med denna dagen. Tycker dock inte att man behöver köpa dyra presenter men jag tycker att man ska uppskatta sina nära och kära lite extra. Sedan ska man absolut uppskatta dom jämt men idag blir en liten extra påminnelse om det :-)

Ellen hade gjort några presenter på skolan igår till mig, Ronja och pappa (fast pappa är inte hemma så vi fick allt sålänge). Jättefina handgjorda kort med hjärtan i glitter o glamour med våra namn på, samt lite olika andra figurer mm <3 Så himla gulligt och det är sånt som värmer i hjärtat :-)

Vi hade en mysig morgon och det blir en liten god fika efter skola/dagis <3

Av Maria - 13 februari 2013 21:23

Lördagskvällen inleddes med magsjuka från h-vetet, och fram till söndag morgon så tillbringades min tid mestadels över en hink =( Urk! Besvikelsen var enorm eftersom jag hadde hoppträning på söndag eftermiddag. Men jag kände mig bättre mitt på söndagen så jag bestämde mig för att försöka hoppa ändå så det gjorde jag och det gick faktiskt bra. Vi vann ju inga stilpoäng men vi gjorde allt och Calle hoppade fint. En snabb vägran gjorde han och jag landade framför sadeln men (pust) satt kvar. Det var mycket galopp, ganska många språng och på slutet höjde hon upp lite och då var jag inte riktigt med på att trycka på/hålla ihop men Calle fixade det ändå =)

Nu taggar vi nästa hopplektion den 10:e mars.


Måndag och tisdag tillbringades hemma tillsammans med barnen som karensdagar efter magsjukan och idag kunde vi återgå till vardagen, jätte skönt med lite rutiner igen. Mina rutiner faller lite isär när vi går hemma för länge ;-)

Och imorgon är det "Alla hjärtans dag". Ska ha lite extra mys med barnen och köpte idag en liten choklad var till dom "kärleks choklad" <3 som dom ska få imorgon. Inget stort, inget dyrt, men av kärlek <3







Av Maria - 8 februari 2013 13:23

Igår låg jag pall hela dagen, suck! Har vart lite förkyld fram och tillbaka i en vecka och igår vann förkylningen men idag är jag på benen igen, visserligen lite slö men det kunde vart värre. Och något som faktiskt är betydligt värre var att vi upptäckte en översvämning i källaren imorse, en vattenledning hade spruckit... Men det kunde vart värre! Golvet blir iaf skurat ;-) Nu vill vi inte ha fler motgångar, har vart lite för många såna det sista :-/ Det kan bara bli bättre!!



Av Maria - 6 februari 2013 18:08

Vet inte hur eller varför men mina kycklingfiléer blev rätt meningslösa idag, ingen smak och var nog aningen för länge i ugnen :-/ Gjorde som vanligt, bryner först alla sidor (kryddade med salt och svartpeppar) sedan läggas i folie för att sedan stoppas in i ugnen. Dom brukar bli (om jag går säga det själv) riktigt goda men idag kom det ut 4 tråkiga och smaklösa bitar. Tur att potatisgratängen och de kokta grönsakerna var desto godare :-) Katterna i hushållet blev dock väldigt nöjda över att få kycklingfiléer till middag ;-)

Idag kom ponnyhästarna in i tid så dom var mer harmoniska än igår ;-)

Snart bär det av till ridskolan (igen), ska kolla när pillan rider lektion ikväll :-)

Av Maria - 6 februari 2013 15:58

Om jag bara står här och ser fin ut så kanske jag inte behöver springa ;-)

(Konstigt nog var han inte alls "springig" när vi släppte han lös i manegen på förmiddagen.)

Av Maria - 5 februari 2013 21:48

Känner jag mig. Förkylningen har inte blivit bättre eller sämre & den kommer och går, tröttsamt. Ena stunden "frisk" och andra stunden inte.

Idag red Pillan lektion och Calle gick jätte bra, riktigt kul att se :-) Tror att dom var lika nöjda båda två efteråt!

Ponnyhästarna fick trotsa regnet/snöblandat och gå ute en timma längre än vanligt (visserligen med täcke på). Ingen större nöd på dom om ni frågar mig men dom tyckte givetvis att detta inte var ok vilket dom tydligt visade när dom hade så bråttom in att dom glömde stanna till utanför boxen som jag lärt dom. Man kunde tro att dom inte ätit på en vecka istället för en timmas försenat kvällsmål! Men dom är ju söta ;-)
Det är små envisa rackare!

Av Maria - 4 februari 2013 21:47

    Idag var jag med Ronja till logopeden igen, tycker mig höra små framsteg redan. Vi fick tre tider till framöver med en veckas mellanrum så jag känner mig lite som en "stammis" på UA sjukhus numera. Ronja fick sin Happy meal på Mc Donalds som belöning och var jätte nöjd. Fick passat på att köpt 8st säckar vedpellets på Bauhaus för det var taberas på det i mitt stall så nu klarar jag mig ett litet tag framöver. Har sparat en rejäl slant på strökostnad sen jag gick över till vedpellets. Blandar torv med pellets istället för som förut när jag blanda torv och spån.


Ponnyhästarna fick komma ut på en tur med tjejerna idag, Nelly och Julia var här och red och gulliga dom hade även mockat oxå! Som avslutning red dom en stund i ena sommarhagen och även Ellen och Ronja red lite. Ellen som har åkt av ordentligt ett par ggr har vart väldit försiktig på lektionerna men hon är lite tuffare hemma, antagligen för att hon känner sig lite tryggare med våra som hon känner lite bättre + att de större tjejerna har mycket positiv inverkan på Ellen med ridningen. Hon travade själv men när hon inte längre fick fram ponnyn så hjälpte Julia till och sprang bredvid.


 

Ellen på Alcazar



 

Ronja på Atlet med Nelly som ledare


Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards