Bona fide

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Maria - 21 september 2009 19:34

Jag har fått ett kul erbjudande kan man säga, vilket innebär en massa ridning till mig nu en period framöver =) Skoj! Sedan så fort våran beställa vagn kommer så blir det in till manegen iaf 1gång/vecka och tömköra mina små pållar samt att E kan rida i manegen som hon så gärna vill. Börjar bli mer och mer sugen på egen storhäst nu, hade bestämt att vänta kanske ett par år till men nu vette tusan. Känner mig liten kluven bara i vad jag vill ha isf, antingen får det bli en åring eller också en unghäst typ 3-4år helst... Sitter och läser annonser för jämnan (mest för "skoj skull") så vem vet om jag finner den där med stort "D" om jag kanske inte slår till?! Nu när jag får utebox/ligghall hemma sen så kan jag ju utöka min skara utan problem =) Då får jag ju helt plötsligt en stor häst box ledig... nu smider vi planer...hehe. kan meddela att jag hade lite hjälp att sätta griller i huvudet på mig ;-) Tänker iaf INTE göra något förhastat, sitter i lugn och ro och funderar sen får vi se vad som händer...

 

Jag skulle lätt kunna utöka min djurskara mycket för djur är alldeles underbara varelser, men man skall ha tid/råd till dem alla.

Av Maria - 21 september 2009 13:37

Jaha, då var yttterligare en halv måndag avklarad. Jobbat som alltid på måndagar... dagen fortlöpte dock snabbt och smärtfritt ;-) Fick köra "finbil" till jobbet idag, mammas pärla. Hon var här o passade barnen medans jag jobbade så då "snodde" jag hennes bil ner till jobbet istället för min gamla skruttibangbang. Ska låna hennes bil imorn till Näl (sjukhuset) då jag inte har världens finaste däck på min?! Drar mig lite för att köpa 4 nya sommardäck då jag snart kan lägga på vinterdäck och nästa sommar vette tusan om min bil ens rullar :-/ åtminstonde inte om jag får min vilja igenom!!! R har vart feberfri hela dagen så jag hoppas att det håller sig här så hon kan gå till dagis några timmar imorgon medans jag och E är på hörselkontrollen. Har just köpt avmaskningsmedel till pållarna oxå, dax att förbereda snart för att stalla in dem inför kommande vinter... Kollade just igenom vaccinationsintygen och det närmar sig den årliga influensa sprutan (har dock en månad till på mig). Ska även kolla tänderna på två denna gången igen, Nisse kollar jag 2ggr/år eftersom han har ett underbett så att det aldrig skall hinnas slitas fel liksom fast sist gång var det ytterst lite att raspa men jag har koll på han i munnen iaf. Tingeling tror jag inte behöver göras något med men de kan ju slänga en "kik" när de ändå är här. Tänderna är mycket viktiga och vid fel kan det ställa till med mycket onödiga problem! Ronja kollade jag tidigt i våras så hon får vara denna gången... Ska köpa mig en bättre verktång oxå så jag kan verka lite mer själv, står nu oftast och filar med rasp men det blir ett tidskrävande jobb ;-)

 

Läste ett citat en gång som jag tyckte var bra:


"Jag älskar inte mina hästar för att de är vackra, de är vackra för att jag älskar dem"

 

 

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards