Bona fide

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Maria - 20 oktober 2009 18:50

Tänk vad mycket man får utstå genom åren, på gott och på ont. Idag har jag haft en bra dag som resulterade i nya vita tävlingsbyxor (i en stl mindre(!) än de gamla), kändes bra =)

Fick köpt skojiga tandborstar till barnen med "hattar" som skydd över själva borsten ifall någon skulle få för sig att "låna dem" (barnen alltså) över en natt eller så ;-) E och R blev jätte glada för deras nya roliga tandborstar, tänk vad litet som behövs ibland för att glädja någon annan. Jag trodde jag köpte på mig ett litet lager med lågenergilampor men väl hemma igen och efter att jag bytt ut alla som gått sönder så blev det bara två kvar?! Herregud vad många lampor som gått utan att jag ens märkt det förrän nu när jag väl började byta! Sitter här i mitt lugna hem (barnen sover) och inväntar K som jobbar (sin firma) idag igen... Vet inte hur länge han jobbar idag då hans mobil är avstängd (batteriet är nog slut?) så jag har inte talat med han sedan han kom hem från sitt vanliga jobb, han var bara hemma och åt middag och sedan smet han igen... Har inte sett av han så mycket det senaste då han jobbat, jobbat och åter jobbat =( Bra för ekonomin mindre bra för oss då vi inte ses... Men efter regn kommer solsken så när han väl är ledig så har vi ju till och med råd att "unna" oss något (extra kanske). Idag kändes som en bra dag redan när jag vaknade imorse och det blev det oxå, dagen har vart mycket trevlig och trots att jag egentligen inte fått mycket vettigt gjort så är jag ändå nöjd!

 


Av Maria - 20 oktober 2009 15:34

Säger allt om min dag idag! Wieee, jag är så glad!!!!

 

Återkommer senare om dagen som passerar...

Av Maria - 20 oktober 2009 06:47

Idag hade jag morgonpigga barn, vaknade redan innan klockan 06 fastän att vi inte behöver stå upp förrän runt 6.30-7.00 Dock mysigt att inte behöva "stressa" (behöver vi trots allt inte annars heller...) men nu är barnen klara för att åka och leka på dagis så det blir en timma mys i soffan först.

 

K har tid hos sjukgymnasten idag så jag tänkte planera in min dag så att vi kunde luncha ihop, på tu man hand <3 Det händer inte ofta att vi kan göra något själva så det gäller att verkligen "passa på" när chansen ges!


Hade tre tjurskalliga ponnysar igår, ville absolut inte komma in igår?! Men några timmar senare så passade det dem alldeles utmärkt att komma in, de är egna små individer med egna små hyss, nästan som barn =) Vaccination, avmaskning är avklarat inför hösten/vintern och hovslagaren behöver inte komma än på ett tag + att jag skall idag köpa mig en verktång så jag kan göra det oftare själv (har en rasp nu som jag brukar fila ned dem med då och då).  



Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards