Bona fide

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Maria - 21 november 2009 20:48

Teoridelen på kursen "säker häst" är nu genomförd, mycket intressant och jag ser fram emot morgondagens praktiska övningar med stor förväntan! Köpte boken hon säljer "Polishästen Utter på nya uppdrag", signerad o allt =) för endast 50kr, skall läsa för ovanlighetens skull (läser aldrig böcker mer än när det kommer till intressanta hästböcker ;-))

 

Skall dock vara på klubben redan runt 8.00 imorn bitti och sista gruppen slutar på eftermiddagen nån gång så det kommer bli en lååång hästig dag =) Återkommer imorn kväll (om jag inte stupar i säng först vill säga)

 

Wieeee

Av Maria - 21 november 2009 11:13

Idag är det teori delen på "säker häst kursen" och jag ser fram emot denna kurs, mycket spännande skall det bli! Imorn är de praktiska övningarna och jag har valt att ta en lektionsponny så jag kommer ej att rida utan sköta hanteringen från backen. Denna ponnyn kan behöva denna sortens träning så det är bättre att jag använder mig av honom än att jag tar en storhäst som redan är "hyffsta säker"...


Igår kväll tog jag in en av mina pållar gåendes på 3ben =( Blockhalt på vä bak, varm i hoven, lite förhöjd puls, jag är ganska säker på att det rör sig om en hovböld. Imorse var hon redan mycket bättre, hon är ute i hagen nu med de andra. Ronja hade oxå hovböld i våras/somras nån gång och den värkte ut själv. Jag avaktar idag och ser för är hon fortfarande bättre så får hon gå ute som vanligt men annars ringer jag ut min hovslagare imorgon... Jag kan ju än inte vara 100 säker på att det är en hovböld heller, men jag tror verkligen att det är det!

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards