Bona fide

Direktlänk till inlägg 24 juli 2010

Välförtjänt paus =)

Av Maria - 24 juli 2010 13:53

Idag åkte jag o barnen till ett lokalt shoppingställe, göksäter, där finns nästintill allt numera (tyvärr ett väldigt litet utbud till häst/ryttare, vilket iof kanske är tur för mig?! ;-)) Jag tyckte att eftersom vi är rätt tråkiga här hemma nu och nästan bara renoverar/målar så blir barnen lite lidande av våran tid. De fick välja en leksak var samt en glass och godispåse när de är så duktiga och leker själva en del så vi får greja... Det var skönt att komma iväg, bara jag och flickorna, riktigt trevlig mamma o döttrar stund <3

 

Fick även köpt en hel del annat dock mestadels "tråkiga" ting som skurmedel, tvål och andra billiga hemmabruksgrejer, men även jag unnade mig en glass med barnen, gott!

 

Nu skall jag ut och fortsätta min målning på stallet, skall bli så skönt när stall och hus är färdigmålat så man kan "slappna av" ett litet tag igen.

 

Funderar lite på ev. hösilageskörd på den nysådda ängen, beroende på hur det kommer växa nu framöver. Den är ca 2 hektar så den är nog stor nog att ta vara på skörden isf? Nu använder jag bara de andra ängarna och de har hittills räckt till 3 ponnysar och 2 storhästar så nästa år kan jag ta en skörd först på den då jag inte behöver använda den till bete egentligen, inte ännu iaf (man kan ju ta en 1:a skörd och låta det växa upp lite och använda det som bete efter skörden oxå). Funderar lite på en balpress men vill absolut inte ha en som pressar lösa balar då jag hört mig för lite ang dessa maskiner och alla svar är detsamma från bönderna, -hårdpressade balar! Eller om jag skall ta små hösilagebalar istället? Iår blir det hösilage om det blir nåt, för hö så sent som (sen) 2:a skörd vill jag nog inte ha. Eller höra med dem som gör stora rundbalar hösilage (~400kg) på ängarna runt om oss om de kan göra på vårat med så säljer jag det och köper annat hö alt. hösilage i mindre bal istället? Nästa år kommer jag förhoppningsvis vara litet klokare på detta då man vet litet mer om det. Även om det kanske inte lönar sig att ta eget med tanke på hur lågt inköpspris jag har på hö så vet jag ju ändå vad jag ger mina pållar om jag tar mitt eget + att det hade vart roligt att liksom "köra hela race´t" och försörja mitt eget... Äh, vi får se hur det blir =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 april 2015 21:48

Idag var det dags att tävla igen. Det gick katastrofdåligt första starten. Han totalt stängde av när vi kom in på banan. Spänd, stark... Fatta fel galopp. Inte någonting som gick rätt. Resultatet blev 49% och en väääldigt besviken matte 😐 ...

Av Maria - 23 mars 2015 06:04

I lördags åkte jag och min syster Pernilla till Lysekil o gjorde vår tävlingsdebut på bortaplan. Det var min andra lokala start. Aramis skötte sig exemplariskt på alla vis! Lite spänd i ridningen men det hade jag räknat med eftersom vi var på nytt st...

Av Maria - 15 mars 2015 15:58

Idag startade jag och Aramis årets första dressyr. Clear round på hemmaklubben. Även om procenten blev nåt lägre än sist så är jag nöjd. Han var stark på framridningen men  det blev bättre väl inne  på banan. Några missar men vi behöver mer rutin på ...

Av Maria - 4 mars 2015 23:52

       

Av Maria - 28 februari 2015 22:22


    Aramis ❤        

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards