Bona fide

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Lantlig service!

Av Maria - 14 november 2011 19:33

Snacka om att det är bra service här ute på landet för nu kom bästa Björn (syrrans karl) och hämtade min bil för att byta till vinterdäck åt mig, snällt! Nu gäller det bara att jag kör försiktigt så mina dubb sitter kvar i däcken oxå ;-) Men det ska jag väll klara av... 


Kritor, tuschpennor och hårband blev barnens inhandling idag på göksäter. Sedan slank det ju ner lite annat smått o gott (och mindre gott som typ våtservetter och glödlampor ;-)) Ingen onödig shopping alls dock! 




Om man vore rik...

Önskelista från mig till min sambo:

-Uteboxar 

-Häst (!!)

-paddock (helst manege)

-skrittmaskin

 ...drömma går ju alltid! hahaha


Uteboxar har vi faktiskt diskuterat att börja bygga här nu till våren och då blir det nog en häst till sommaren (om jag hittar någon vill säga). Paddock får vänta tills verkstaden står färdig (två grannar har ju faktiskt som jag kan låna varav den ena är alldeles intill mitt ställe här och den andra är 5 minuters skrittväg till) och skrittmaskin är ju absolut inte nödvändigt men det har många fördelar ;-) Känns roligt att äntligen snart få utveckla stället som jag vill! Jag fortsätter drömma... 





 
 
Pillan

Pillan

15 november 2011 11:45

Ja skaffa uteboxar + häst så kommer jag och Calle och stallar in oss. Så får vi hjälpas åt och satsa ihop :) hehe.. Puss

http://www.pillllans.bloggplatsen.se

Maria

15 november 2011 16:29

Ja, K-j är ju med på noterna så nu är det bara att köra så det ryker ;-) Ni är så välkomna, men det vet ni ju redan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 5 april 2015 21:48

Idag var det dags att tävla igen. Det gick katastrofdåligt första starten. Han totalt stängde av när vi kom in på banan. Spänd, stark... Fatta fel galopp. Inte någonting som gick rätt. Resultatet blev 49% och en väääldigt besviken matte 😐 ...

Av Maria - 23 mars 2015 06:04

I lördags åkte jag och min syster Pernilla till Lysekil o gjorde vår tävlingsdebut på bortaplan. Det var min andra lokala start. Aramis skötte sig exemplariskt på alla vis! Lite spänd i ridningen men det hade jag räknat med eftersom vi var på nytt st...

Av Maria - 15 mars 2015 15:58

Idag startade jag och Aramis årets första dressyr. Clear round på hemmaklubben. Även om procenten blev nåt lägre än sist så är jag nöjd. Han var stark på framridningen men  det blev bättre väl inne  på banan. Några missar men vi behöver mer rutin på ...

Av Maria - 4 mars 2015 23:52

       

Av Maria - 28 februari 2015 22:22


    Aramis ❤        

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards