Bona fide

Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Maria - 4 augusti 2009 22:45

Här är det för tillfället grävning på hög nivå (eller ska vi kalla det låg nivå då man trots allt är "under normal marknivå"?), grävmaskinen tuffar och går från tidig morgon till sen kväll eftersom vi vill hinna med så mycket som möjligt dessa dagar vi har lånat den + att min arbetsamma sambo har svårt att "inte göra någonting alls" (med andra ord så blir det ingen lugn semester). Vi har även beställt tre lass grus som ska fyllas runt stallet så vi får en fin grusplan att köra runt på med hästtransport och även andra fordon. Känner dock att jag inte är på mitt bästa humör just nu, känner mig en aning stressad över att inte hinna med allt som jag planerat... kanske är jag en tidsoptimist?! Imorgon ska iaf jag ta !ledigt" hemifrån helt och hållet och åka någonstans med barnen och hitta på nåt roligt/bra =)


Var inne på ridklubben ikväll och kikade på P med hennes brun/vita vackra sak ;-) Jag är helt övertygad om att dessa två kommer gå långt då de redan gjort stora framsteg! Ska bli skoj att följa dem och jag hoppas att jag får lite mer tid över snart så jag kan få "sno" han ut på en tur snart igen.

Natti natti

Av Maria - 4 augusti 2009 13:52

Har precis haft besök av hovslagaren igen, verkat alla tre så nu är det jätte små söta hovar igen =) Lät pållarna stå kvar inne för de kan behöva få lite "svält" med tanke på hur magarna ser ut :-/

Igår åkte vi (jag och P) in till klubben med hennes fläckiga buspojk och jag blev så himla nöjd (trots att han lyckades slita sig en gång för mig vid lastningen), det tog omkring 5min istället för som de sista gångerna mellan 2 och 3 timmar!!! Men jag kan ju tillägga att han fick inget val alls denna gången utan han skulle på självmant, kände mig dock nästan för hård fast det gav ju resultat för han gick på själv och stod still/kvar tilsl vi stängt!

Åkte sedan in på kvällen för att se deras första lektion och han var verkligen som en fiolsträng i början (spänd) men lossnade allteftersom och det gick jätte bra! Jag är så stolt över dem båda två <3

Nu kommer strax A på besök för vi ska dricka lite kaffe, härligt med trevliga grannar =)

Tjolavippsan....

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards