Bona fide

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Maria - 4 maj 2010 14:15

Idag blev jag verkligen stolt över min "duktiga kicka", ytterligare en gång bevisade hon hur tuff hon är! Vi skulle ju till tandläkaren då E skulle dra ut sina två framtänder och jag vart rätt nervös över hur detta skulle gå... Det gick bra, så bra att E tyckte att de lika gärna kunde passa på att dra ut en till! Och detta trots att hon fått en rejäl dos lugnande som hon inte ens märkte av, hon blev snarare som en "pingpong boll" = motsatt effekt? Kan det bli så? eller var det bara jag som inbillade mig?! Hon var helt medgörlig och att bedöva med salvor, sprutor och att ta fram "verktyg" till att dra ut tänderna var inga problem alls, hon var sååå duktig och modig! Jag är verkligen imponerad... Det enda som inte gick bra hos tandläkaren var vad vågen visade, E skulle vägas och ville ju såklart att mamma oxå skulle väga sig efteråt vilket jag lite "ångrar", kändes ju som att jag gått ned lite till sen sist men icke =( Mitt jäkla fluff verkar sitta fast?!

Och eftersom det lugnande inte hade nån effekt så slapp vi stanna kvar där hela dagen så vi åkte hemåt. Väl hemma var R med sin son F hemma så de bjöd mig och E på lunch, supertrevligt =) och gott speciellt eftersom jag inte ens petat i mig frukost...

 

Nu skall vi åka och hämta R som är på dagis och sedan går färden mot Ellös för E vill visa upp sin glugg för mormor samt hälsa på sin kattunge "Maja". Skall även fjäska med min söta lillebror om han kan hjälpa sin storasyster med datorn... som vanligt!

 

 

Vad hände med den fantastiska våren som var här senast igår? Det är ju för fasiken nästan väder för vinterjacka igen... men jag skall härda ut och minsann behålla min vårjacka på! (med en viss frysningsrisk)...

 

 

 

 

Presentation

ponnysarna på gården:

 

 

OPTIMIST "Nisse" född 2007

E: I Learned From The Best

U: Fame  

Minishetland ca 78cm i mkh.

 

 

TINGELING "Ella" korsningsponny född 2003 ca 87cm i mkh.

 

 

LYCKEBO ATLET född 1997

standardshetland.

E: Kanteborgs Sprite

U: Lyckebo Alicia

 

    

 

ALCAZAR född 1997

standardshetland

E: Lyckebo Al Capone

U: Xandra v.d Noord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Tips:

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards